חדשות בארץ

מסתמן: מחר שביתה ברשויות המקומיות

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון – מחר תתחיל שביתה ברשויות המקומיות: ילדים ותיכונים לא יפעלו, שירותי הניקיון לא יינתנו ומערך הסעות התלמידים יושבת

האם תהיה שביתה? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)האם תהיה שביתה? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

האם תהיה מחר שביתה ברשויות המקומיות? נכון לשעת ערב זו נראה שהתשובה לכך חיובית. בכינוס שהתקיים היום (שלישי) בכנסת הודיעו 80 ראשי רשויות מקומיות כי אם הממשלה לא תחזור בה מכוונתה להוציא לפועל קיצוץ רוחבי של כ-230 מיליון שקלים מתקציבי האיזון של השלטון המקומי, הם יפתחו מחר (רביעי) בשביתה שתימשך עד להודעה חדשה.

על פי התכנית השביתה תכלול את כל נותני השירותים העירוניים. ממרכז השלטון המקומי נמסר כי במסגרת השביתה לא תהיה קבלת קהל במוסדות העירייה ולא יסופקו שירותים לאזרח לרבות מחלקות הרווחה. לא יסופקו שירותי תברואה ושפ"ע, פינוי אשפה ניקיון רחובות ופיקוח. בנוסף, כל עובדי החינוך שמועסקים על ידי הרשויות לא יתייצבו במקומות העבודה ומערך הסעות התלמידים יושבת בתיאום עם ארגון המורים העל יסודיים. עם זאת, מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. במרכז השלטון המקומי אף הדגישו כי עובדי הרשויות יקבלו שכר מלא בגין ההשבתה.

הערב, לאור הודעות שונות שהופצו בנוגע לביטול השביתה, שב מרכז השלטון המקומי והדגיש כי השביתה המתכוננת תקפה. "בשעה האחרונה הופצה הודעת שווא בתפוצה רחבה מצד גורמים אינטרסנטיים על ביטול השביתה", נכתב בהודעה. "זו עדות נוספת לשפל הגדול של פקידי האוצר ושולחיהם בניסיון להמשיך ולפגוע ברשויות החלשות במדינת ישראל. אין שום סיכום לפתרון המשבר של תקציבי האיזון, שבמעשה עורמה קוצצו מהרשויות המקומיות. כל זמן שמשרד האוצר לא יעמיד את התקציב הנדרש - השביתה תימשך כמתוכנן".

יצוין כי במשך השעות האחרונות התקיים מרתון פגישות בין משרד האוצר לנציגי השלטון המקומי, אך באוצר טענו שוב ושוב כי הנתונים שבידי הרשויות המקומיות אינם מדויקים. לטענתם, מתקציבי האיזון ייגרעו 37.7 מיליון שקלים בלבד, ולא כ-230 מיליון שקלים, כפי שהרשויות מנסות להציג. בעקבות כך נראה בשעה זו שאכן תיפתח השביתה.

תגיות:שביתהרשויות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה