חדשות בארץ

נהריה: מורה התמוטט בבית הספר. התיכוניסטים ביצעו החייאה והצילו את חייו

דרמה בתיכון 'שחקים' בנהריה, לאחר שמורה כבן 65 – התמוטט לפתע בחצר בית הספר. התלמידים שהבחינו במתרחש, רצו לעברו וביצעו בו פעולות החייאה מצילות חיים, עד להגעת ניידת טיפול נמרץ. "היה לנו הרבה מזל", אמר אחד מהם לאחר שהמורה פונה לבית החולים

אא

תושיית התלמידים הצילה חיים: שלושה בני נוער שמתנדבים בשעות אחה"צ במגן דוד אדום, הצילו אתמול (ב') את חייו של אחד המורים בבית הספר, לאחר שזה התמוטט כתוצאה מאוטם שריר הלב.

התלמידים – עדן מזרחי, עמית אורנשטיין ואור ישראל - הבחינו במורה ברגע ההתמוטטות, רצו אליו ומצאו אותו כשהוא שרוע על הקרקע, מחוסר דופק ונשימה. מזרחי נכנס ראשון לאירוע, יחד עם חניך ממד"א נהריה, שסיפר לו על אדם שהתעלף ואיבד את ההכרה. "בדקתי אותו והבחנתי שאין לו דופק ואין לו נשימה", מספר מזרחי.

"הדבר הראשון שחשבתי עליו, הוא איך מחזירים אותו לחיים", סיפר מזרחי, שהחל לבצע פעולות החייאה. בשלב מסוים הצטרפו אליו שתי המתנדבות הנוספות, והשלושה עמלו יחדיו על עיסויי לב, שככל הנראה הצילו את חיי המורה.

"כשהגיע כונן מד"א, הוא חיבר את האיש למכשיר הדפיברילטור שמעניק מכות חשמל לשריר הלב. בשלב מסוים חזר לו הדופק, והרגשתי שהוא מתחיל לנשום בכוחות עצמו. היה לנו הרבה מזל שלמדנו באותו יום והיינו שם, כי אחרת מאוד יכול להיות שהאירוע היה נגמר אחרת לגמרי. זו הרגשה מדהימה להציל חיים, שאין שני לה. אני רק מקווה שאצליח לעזור לכמה שיותר אנשים. מה שבטוח הוא שאני מחכה בכיליון עיניים לפגוש את האדם שהצלנו", אמר.

המורה פונה לבית החולים בנהריה, ושם עבר בהצלחה צנתור, לאחר שאובחן כסובל מאוטם שריר נרחב בלב. מה שהציל אותו הוא לא רק פעולות ההחייאה שביצעו בו התלמידים, כי אם גם פרק הזמן שבו עשו זאת. היות וארבע הדקות הראשונות הן קריטיות, ובאם ההחייאה לא מתבצעת בפרק הזמן הזה, גובר הסיכון לנזק מוחי בלתי הפיך. זו גם הסיבה לכך שחשוב כל כך שכל אדם יידע כיצד לבצע החייאה, וכיצד להעניק עזרה בעת הצורך.

תגיות:תלמידיםבית ספרהחייאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה