חדשות בארץ

המחקר מוכיח: החרדים גאים בישראליותם

מחקר חדש חושף: יותר משני שליש מהציבור החרדי גאים בישראליותם, רבים מהם מעריכים את מצב המדינה כטוב, ורובם אופטימיים לגבי עתיד המדינה

אא

תוצאות מחקר מעמיק של המכון הישראלי לדמוקרטיה, מתפרסמות בימים אלו, ומוכיחות שחור על גבי לבן כי החרדים גאים מאוד בישראליותם. למעשה, במחקר התברר כי למעלה משני שליש מאלו שמגדירים עצמם כחרדים הביעו את גאוותם כתושבי ישראל. עם זאת, ניתן היה לראות כי הנתונים המדויקים משתנים בהתאם לעדה:  79.5% מן החרדים הספרדים השיבו שהם גאים בכך שהם אזרחים ישראלים, 68% מהציבור החסידי השיבו כי הם גאים בישראליותם, ומהליטאים השיבו רק 59% שהם גאים להיות ישראלים.

מהמחקר אף היה ניתן להיווכח כי החרדים מעריכים את מצבה הכללי של ישראל ואת מצבם האישי כטובים, יותר מאשר בציבור היהודי הכללי. מבחינה מספרית - בציבור החרדי יש 45% שמעריכים את מצב המדינה כטוב, בזמן שבציבור הכללי רוב אלו שנשאלו על מצב המדינה בחרו בתשובה של "ככה-ככה". כשנשאלו המשתתפים כמה הם אופטימיים לגבי ראיית עתידה של ישראל, ענו 75% מהציבור החרדי שהם אופטימיים, לעומת 69% מהציבור הכללי שבחרו בתשובה זו. כמה לא מפתיע שכאשר נשאלו החרדים על עדיפות ההלכה על פני הדמוקרטיה במדינה, השיבו 96% מהציבור החרדי כי ההלכה צריכה לקדום לדמוקרטיה.

תגיות:מחקרחרדיםישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה