חדשות בעולם

למעלה מ-50,000 ניצלו: כך תבצעו את "תמרון היימליך" מציל החיים

על פי ההערכות, הצילה שיטת היימליך את חייהם של למעלה מ-50,000 איש רק בארצות הברית. כך תבצעו את התמרון הפשוט ומציל החיים

הנרי יהודה היימליךהנרי יהודה היימליך
אא

הדוקטור היהודי אמריקני הנרי יהודה היימליך – ממציא השיטה המפורסמת להצלת חיים במקרי חנק שנקראה על שמו, נפטר בסוף השבוע האחרון בסינסינטי  שבארצות הברית, כשהוא בן 96.

ב-1974, בעת ששימש מנתח ראשי בבית החולים היהודי בעירו, פיתח ד"ר היימליך את השיטה שבגינה התפרסם ברחבי העולם. על פי השיטה המבריקה, לופתים מאחור את האדם שבגרונו נתקע מזון או חפץ זר, תוך לפיתה חזקה ופתאומית במרכז הבטן, ואז לוחצים כמה פעמים בחוזקה כדי שהמזון או החפץ הזר יעלו. הטכניקה לפתיחת נתיב האוויר החסום מאפשרת למעשה לכל אחד להציל חיי אדם.

לא ניתן לדעת כמה אנשים ניצלו בזכות תמרון זה. על פי ההערכות, הצילה שיטת היימליך את חייהם של למעלה מ-50,000 איש רק בארצות הברית.

"אבא היה גיבור בעיניהם של אנשים רבים ברחבי העולם", כתבו בני המשפחה בהודעה המבשרת על מותו של הדוקטור. "הוא הציל את חייהם של אין-ספור בני אדם בעזרת חידוש של היגיון בריא. הוא לא היה רק רופא. הוא היה בן אדם הומני, וגם אבא וסבא מסור ואוהב".

לפני שנים אחדות סיפר ד"ר היימליך כי מה שדחף אותו להמציא את השיטה היו הדיווחים על אלפי מקרים של מוות בעקבות חנק, עליהם שמע. לאחר שניסה את השיטה על כלבים, פרסם את הממצאים בעולם הרפואה, והטכניקה אומצה במהרה על ידי רשויות הרפואה, חברות התעופה ובתי עסק שונים.

כך תבצעו את התמרון מציל החיים, בעת שנחסם נתיב אוויר מגוף זר:

סימני זיהוי: כיחלון, קושי בדיבור ובנשימה, מראה לחוץ, החזקת הצוואר.

הביצוע: המטופל נשען על המטפל בעמידה, התפיסה בחלל הבטן. יד אחת באגרוף כאשר הבוהן למעלה יד שנייה מעליה ואז מפעילים לחץ לכיוון פנים ומעלה, יש לבצע בין 6-10 פעמים ואז לבדוק אם הגוף הזר עלה לפה, אם לא - לבצע שוב את הפעולה, עד שייפלט הגוף הזר מהגוף.

במקביל, יש להזעיק את כוחות ההצלה. 

תגיות:רפואהניתוחהנרי יהודה היימליךשיטת היימליך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה