חדשות בארץ

קניתם מוצץ מעוטר לתינוק? השליכו אותו מיד לאשפה

סכנת חנק בשימוש במוצצים מעוצבים ומעוטרים, המכילים חלקים קטנטנים, העשויים לחדור לגרונו של התינוק

מוצץ מעוצב (צילום: משרד הכלכלה)מוצץ מעוצב (צילום: משרד הכלכלה)
אא

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מפרסם אזהרה לציבור מפני שימוש במוצצים מעוצבים.

רשתות חברתיות וחנויות רבות החלו בתקופה האחרונה למכור מוצצים מעוטרים בחרוזים ומדבקות, ומעוצבים באופן אישי על פי הזמנת הלקוח. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר את הציבור כי החרוזים והמדבקות עלולים להינתק מן המוצץ בעת השימוש בו, ולגרום לחנק של התינוק, עד כדי סיכון חיים חלילה.

על פי דרישת התקן הישראלי הרשמי, קישוט, עיטור והדבקה על גבי מוצצים אסורים בהחלט. מדובר בסכנה גדולה, כאשר חלקים קטנטנים נמצאים בהישג ידו ופיו של התינוק, ועלולים לחדור לגופו בדרכים שונות.

המידע אודות המוצץ המסוכן התקבל במשרד הכלכלה והתעשייה על ידי ארגון "בטרם", הפועל למען מניעת היפגעות ילדים וקידום בטיחותם. לאחר קבלת המידע, פעל הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה לאתר את המוצץ המעוצב ולבדוק אותו על ידי המעבדה המאושרת. תוצאות בדיקת המעבדה הצביעו על ליקויים רבים ועל אי התאמתו לדרישות התקן הרשמי החל עליו.

לאור כך, הורה הממונה על התקינה להפסיק לאלתר את הרכבתו, ייצורו ומכירתו של המוצץ המעוצב, לרבות איסופו מהמדפים. במקביל פורסמה הודעה לציבור להימנע משימוש במוצץ המסוכן, וננקטו אמצעים מינהליים כנגד היצרן ומשווקי המוצצים.

יצוין כי על פי חוק התקנים, חלה חובה על כל יצרן, יבואן, משווק וספק לעמוד בהוראות התקן הרשמי על כל מוצר המחויב בכך. ממשרד הכלכלה נמסר כי מינהל התקינה מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי, כאשר מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המינהלי והן במישור הפלילי.

תגיות:סכנהחנקמוצץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה