חדשות בארץ

טלטלה בצה"ל: ראש אכ"א פורש בעקבות גניבת מחשבו שהכיל מידע מסווג

יממה לאחר גניבת מחשבו האישי, הודיע ראש אכ"א כי הוא פורש מתפקידו ומקווה שבכך יועבר מסר נכון לציבור

אלוף חגי טופולנסקי (צילום: דובר צה"ל)אלוף חגי טופולנסקי (צילום: דובר צה"ל)
אא

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, פורש מצה"ל על רקע פרשת גניבת מחשבו הצבאי והחקירה באזהרה במצ"ח בעקבות התקרית. אמש (רביעי) פנה טופולנסקי לרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט והודיע כי הוא פורש מתפקידו. 

הפריצה לביתו של טופולנסקי, במועצה האזורית באר טוביה, התרחשה ביום שלישי לפנות בוקר, ואתמול (רביעי) הותר לפרסום כי בפריצה נגנב גם הרכב של בתו ושני מחשבים ניידים, אחד מהם צהל"י שהכיל, על פי החשד, חומר מסווג.

על פי תקדימי עבר, קצין שנגנב מחשבו עם חומר מסווג הודח בידי הרמטכ"ל. עם זאת, טופולנסקי לא הנתין להודעת הרמטכ"ל, ואמש הודיע, כאמור, על פרישתו מתפקידו.

הרמטכ"ל קיבל את בקשתו של טופולנסקי וציין כי היא מתקבלת בלב כבד מתוך הערכה אישית עצומה לאלוף. עוד ציין כי מדובר בקצין מוערך ורב זכויות, טייס קרב שנתן את כל חייו למען ביטחונה של מדינת ישראל ומעשיו הם ביטוי לנורמה הנדרשת מכל מפקד.

אלוף חגי טופולנסקי ציין בפני הרמטכ"ל כי כל חייו חונך לקחת אחריות וכך גם דרש מפקודיו. עוד אמר כי צה"ל בכלל ומעמדו בפרט חשובים לו, ותקוותו היא כי מעשה זה יעביר את המסר הנכון למשרתים ולציבור.

בצה"ל ציינו כי מדובר בקצין הגון וישר שלא היסס ליטול אחריות ולפרוש מיד. החקירה במצ"ח תימשך ללא קשר לפרישתו של טופולנסקי ובסיומה יוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום או לסגור את החקירה בעקבות פרישתו היזומה של האלוף.

גורם המקורב לחקירה אמר כי הפרשה אינה חמורה כל כך. "הפריצה לביתו של ראש אכ"א לא היתה מהלך מתוכנן, אלא חלק מדפוס חוזר של פריצות באזור מגוריו. באותו מקום נפרצו ארבעה בתים ברצף במהלך הלילה שבו נגנב מחשבו האישי של האלוף, ישנם אנשים שמגזימים בחומרת המקרה".

הגורם הוסיף וסיפר על דפוס הפעולה של הפורצים באזור מגוריו של טופולנסקי: "באה חוליה, ומנצלת לילה שלא נמצאים בחוץ, ואז עוברת בית בית ומנסה להיכנס דרך חלון פתוח ודברים כאלה. במשטרה בודקים את המקרה כמו בכל מקרה, מבחינתם זו חקירה רגילה לחלוטין".

תגיות:גניבהצה"לחגי טופולנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה