חדשות בעולם

כיבוש חאלב הושלם: אסאד מתכנן לנקום בעשרות אלפי האזרחים שנותרו

אזרח חאלבי במסר אחרון: "זכרו מה שהיה בחאלב, זכרו שהייתה עיר בשם חאלב שהעולם מחק מהמפה ומההיסטוריה"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הזוועה הגדולה בחאלב והעולם שותק: מזה 5.5 שנים משתוללת בחאלב מלחמת אזרחים עקובה מדם. המורדים וצבאו של אסאד נלחמים זה בזה, ונראה כי הם מתחרים זה בזה מי יתנהל באכזריות יותר מזולתו. מדובר בזוועה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השניה. 

במהלך הלילה (רביעי) הושלם באופן מוחלט כיבושה של חאלב בידי צבאו של אסאד, והמורדים נמלטו מהעיר. מיד עם כיבוש העיר, החל הצבא הסורי ברציחת מאות אזרחים. החשש הגדול בעיר הוא שמדובר רק בגל הראשון, וכי מתוכנן מסע נקמה רצחני שיכלול הרג שיטתי של אזרחים, מעצרים המוניים, רצח חסר הבחנה של גברים, נשים וילדים, ואף שריפה למוות של מתנגדי השלטון.

האו"ם הודיע אמש (שלישי) כי קיבל דיווחים שלפיהם כוחות המשטר הסורי והמליציות העיראקיות בעלות בריתם הוציאו להורג בימים האחרונים אזרחים במזרח חאלב, בהם 82 בני אדם בארבע שכונות. האו"ם דיווח בדאגה על כך שמאות גברים צעירים, שעזבו את האזור שבשליטת המורדים, נעצרו.

עשרות אלפי אזרחים נמלטו רגלית מחאלב ההרוסה, והם עושים את דרכם למחנות הפליטים בגבול ובטורקיה, במטרה לנסות לשקם את חייהם.

במקביל לכיבושה של חאלב על ידי צבאו של אסאד, השלים בימים האחרונים דאע"ש את השליטה בתדמור, לאחר תבוסתו האדירה של אסאד. בסרטון שמפרסם הלילה דאע"ש נראה מחנה צבאי שננטש ע"י לוחמים רוסים מבוהלים, שאפילו השאירו את האוכל על השולחנות – מה שמלמד על עוצמת ההפתעה של לוחמי דאע"ש.

התושבים שעדיין לכודים במזרח חאלב משתמשים ברשתות החברתיות כדי להעביר מסרים, שהם חוששים שיהיו האחרונים שלהם. "זהו מסר של אדם שנפרד ועלול למות או להיעצר בכל רגע", כתב בווטסאפ איש רפואה העובד בחלב. "לכוד מכל הכיוונים, המוות בא מהשמיים בחביות נפץ. זכרו מה שהיה בחאלב, זכרו שהייתה עיר בשם חאלב שהעולם מחק מהמפה ומההיסטוריה".

תגיות:חאלבסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה