חדשות בארץ

אחרי פסל הזהב: מיצג של נתניהו מול חבל תלייה

מיצג אמנותי תמים או הסתה מכוונת? תמונה שנתלתה באקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל' בירושלים, ובה נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו כשלפניו חבל תלייה - הצליחה לעורר את זעמם של גורמים שונים, לרבות חברי כנסת

המיצג האמנותי שהוסר (צילום: ללא קרדיט)המיצג האמנותי שהוסר (צילום: ללא קרדיט)
אא

מיצג אמנותי תמים או הסתה מכוונת? תמונה שנתלתה באקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל' בירושלים, ובה נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו כשלפניו חבל תלייה - הצליחה לעורר את זעמם של גורמים שונים, לרבות חברי הכנסת גלעד ארדן, מירי רגב ואורן חזן.

"חופש האמנות אינו חופש להסתה", פרסמה ח"כ מירי רגב, בעמוד הפייסבוק שלה. "התחלתם בפסל בכיכר העיר, ועכשיו הגיע חבל התלייה. כישרון אומנותי להסית ולרצוח. אם זו הייתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים", כתבה רגב והוסיפה מסר חד: "השר בנט, הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה, ותעצור את התקציבים ל'בצלאל'".

מ'בצלאל' נמסר בתגובה: "מדובר בעבודה פרטית של סטודנט, שבחר להביע את עצמו בדרכו הוא. איגוד הסטודנטים של 'בצלאל' לא מכיר או שותף לעבודה הנ"ל, ואינו מחזק מסרים שקוראים לאלימות והסתה מכל סוג שהוא. אנו אף מתנגדים לכך. אך עם זאת, כמוסד לאמנות אנו מאמינים בחופש הביטוי, ובעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, כל עוד הן בגבולות החוק".

התמונה הוסרה, אך בעקבות אישור הפרקליטות, פתחה משטרת ירושלים בחקירת נסיבות המקרה.

תגיות:מכללהמיצג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה