חדשות בארץ

השר דרעי: אסור לנו כיהודים לשתוק נגד מעשי הטבח בסוריה

השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, פנה הבוקר לראש הממשלה בדרישה נחרצת: "דרוש את כינוס מעוצת הביטחון של האו"ם, נוכח מעשי הטבח הנוראיים בסוריה ובחאלב"

השר אריה דרעי (צילום: פלאש 90)השר אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, פנה הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לדרוש כינוס דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם, נוכח מעשי הטבח בסוריה ובחאלב.

בראיון שהעניק הבוקר ל'קול חי', אמר השר: "בשואה נרצחו שישה מיליונים יהודים והעולם שתק. לנו כיהודים אסור לשתוק נוכח הזוועות שמתרחשות כבר כמעט 6 שנים בסוריה. התגברות מעשי הטבח בחאלב ורצח תינוקות, ילדים, נשים וקשישים מחייב אותנו כיהודים, עם שידע שואה נוראית ומעשי טבח איומים, להקים קול זעקה".

השר דרעי הוסיף ואמר: "אסור לשתוק אל מול הזוועות הללו. לכן פניתי לראש הממשלה נתניהו וביקשתי שידרוש כינוס מועצת הביטחון של האום, כדי שתפעל להפסקת טבח האזרחים בסוריה".

הקרבות הקשים בין סוריה לדאע"ש גובים קרבנות עצומים. גורמי אופוזיציה מדווחים כי יותר מ-10,000 איש נמלטו ביממה האחרונה מהשכונות האחרונות במזרח חאלב. 

אתמול (שני) השיג צבאו של אסאד שליטה מלאה על העיר חאלב ובכך הכניע את המורדים. לאחר חודשיים של לחימה עזה, נסוגו ארגוני המורדים מהשכונות האחרונות בהן עוד החזיקו. אתמול בבוקר הודיע הצבא הסורי כי כ-95% משטחה של העיר נמצא בשליטתו. ארגון זכויות האדם דיווח מספר שעות לאחר מכן, כי ארגוני המורדים נסוגו מ-6 השכונות האחרונות בהן החזיקו בעיר.

רוסיה, שסייעה לאסאד להשתלט על העיר, הודיעה כי 100,000 אזרחים סוריים עזבו את מובלעת המורדים במזרח חאלב, וכי יותר מ-2,200 מורדים נכנעו והועברו למערב העיר. כ-13,300 אזרחים הועברו גם הם מאזורי הקרבות לאזור המערבי של חאלב.

תגיות:סוריהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה