חדשות בארץ

הכירו את המקלדת העברית המשופרת: "מאמינים שהציבור יאהב אותה"

יש לכם הערות והצעות לשיפור המקלדת העברית המסורתית? זה הזמן לשלוח את הצעות הייעול שלכם למכון התקנים הישראלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המקלדת הישראלית צפויה להשתנות בקרוב – כך מפרסם הבוקר (שלישי) העיתון "ידיעות אחרונות". הידיעה, המתבססת על התקן החדש שהוציא מכון התקנים למקלדת מחשב חדשה, מדווחת כי מכון התקנים שוקד בימים אלו על מספר שינויים במקלדת המסורתית, וארבעה אותיות וכמה סימני פיסוק יעברו למקום אחר.

התקן, אותו מפרסם מכון התקנים, מציע שינויים קלים במערך הקלידים העברי במקלדות עבריות-לטיניות למחשבים, כדי ליצור מקלדת עם מוצלחת יותר, למנוע טעויות הקלדה נפוצות ולבטל דברים מיושנים שהיו קיימים עד היום במקלדות.

אז מה יהיו השינויים? הקושי העיקרי בשימוש כיום במקלדת המסורתית היא שחלק מהקלידים של סימני הפיסוק (נקודה, פסיק, גרש ולוכסן) תלויי בשפה בה כותבים. על פי מכון התקנים, בכך מופרעת יכולתו של המשתמש לפתח מיומנויות הקלדה. המקלדת החדשה מכילה את סימני הפיסוק שיופעלו על ידי קליד אחד בלבד, שישמש לסימן הפיסוק, בלי תלות במצב המקלדת.

כמו כן, מספר אותיות הסמוכות זו לזו ודומות מדי, כמו "ו" ו"ן" במקלדת הנוכחית, ישתנו כדי למנוע טעויות הקלדה שכיחות.

ממכון התקנים נמסר כי התקן החדש נוצר עקב תלונות הציבור על כך שהמקלדת המסורתית לא מספיק ידידותית, בייחוד במעבר בין אנגלית ועברית, הגורמים לסימני הפיסוק להחליף מקום. משום כך כינס המכון ועדה שכללה נציגי איגוד האינטרנט הישראלי, מיקרוסופט, IBM, המועצה לצרכנות, הלשכה לטכנולוגיות המידע, העמותה הישראלית לקוד, ועוד, והחליטה על התקן החדש.

במכון התקנים מאמינים שהציבור יאהב את המקלדת החדשה בשל היותו נוח יותר לשימוש. עוד הם מציינים כי השינוי יוכל להתבצע, אגב, גם במכשירי הסלולר.

בימים אלו מפרסם מכון התקנים את התקן החדש על מנת לקבל ביקורות והערות מהציבור. לאחר מכן, ב-12 בינואר, תבחן הוועדה את ההערות, ובהמשך יתקבל התקן הסופי של המקלדת המשופרת. יש לכם הערות והצעות לשיפור? תוכלו לשלוח למרכזת הוועדה.

תגיות:מקלדתמחשבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה