הרב יצחק זילברשטיין

התפילין בישראל הצילו את הקבלן היהודי מדרום אפריקה

חלומות מוזרים שחוזרים על עצמם, תפילה עם תפילין בארץ, וקבוצת שודדים בדרום אפריקה שעוזבת את המקום מבלי להותיר פגיעות בנפש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"וקשרתם לאות על ידך" (ויקרא ו', ח')

על מעשה מופלא של השגחה פרטית שמענו מפיו של רופא העיניים ד"ר צבי דיסטניק. מכובדנו זה, המקורב לגדולי ישראל ורבים מתושבי בני ברק מטופלים במרפאתו, נולד בדרום אפריקה וגדל בה עד שעלה לישראל. הוא ורעייתו השאירו שם משפחה עניפה המתחזקת לאחרונה בקבלת עול תורה ומצוות.

"לפתע החלו לפקוד את רעייתי חלומות מוזרים מאוד", מספר ד"ר דיסטניק. ניסיתי להרגיעה בנוסח חלומות שווא ידברון אבל החלומות המשיכו והמשיכו, והדבר היה לפלא.

בני הזוג החליטו להמתין.

עד שבלילה אחד התעוררה האשה מתוך פחד ובהלה, ואמרה לבעלה שהפעם אי אפשר כבר לעבור על הדברים לסדר היום. בחלומה ניראה אסון חמור וכבד המתרחש בדרום אפריקה, והאשה זכרה את כל הפרטים ופרטי הפרטים. גם לאחר שהתעוררה עדיין פיעם החלום בקירבה ואף פרט לא נישכח.

מיד בבוקר המחרת ניכנס ד"ר דיסטניק אל אחד הרבנים כדי להיוועץ מה לעשות. הרב שמע את הדברים, וכיוון שממש באותו רגע חלץ את תפיליו, ביקש מהרופא להחזיק אותם ולומר פרקי תהילים, וכן את הנוסח המודפס בסוף תפילת מוסף של שלש רגלים,  "ריבונו של עולם אני שלך וחלומותי שלך", וכו'.

היו אלה תפיליו של אחד מגאוני עולם, זכרו יגן עלינו.

והנה, בלילות הבאים פסקו החלומות. היה זה רק תחילתו של הסיפור.

שלושה ימים לאחר מכן מתקשר מדרום אפריקה גיסו של ד"ר דיסטניק ומספר לו על מעשה ניסים שהיה לו. הגיס, הידוע כאחד הקבלנים המומחים ביוהנסבורג, היה עסוק בימים ההם בהקמתו של מקווה טהרה לקהילת המהרש"א. המקווה ניבנה כמובן על פי כל ההקפדות והחומרות כשהמרא דאתרא, הרב מנחם רף, שהיה יד ימינו של הגר"א פוייפר זצ"ל בהנהגת הקהילה, משגיח על כל הליכי הבנייה.

באותו בוקר, כשהקבלן היה כבר בתוך אתר הבנייה, יחד עם כמה מפועליו, חדרו למקום קבוצת שודדים מזויינת ובאקדחים שלופים ביקשו למסור לידיהם את כל הכסף.

מי שיודע כיצד מתנהלים החיים בדרום אפריקה בשנים האחרונות, אומר ד"ר צבי דיסטניק, יודע גם שהשודדים הללו לא ממתינים עד שקרבנם יוציא את הכסף. כמי שחיי אדם נחשבים אצלם כהפקר גמור, רח"ל, הם הורגים אותו במקום, ואחר כך גוזלים את כספו. זו תמונת המצב בכל מקרה שוד.

הפעם לא לחצו השודדים על ההדק. הם אמנם נטלו עימם את רכבו החדש של הקבלן אותו רכש רק יומיים לפני כן, עם המזומנים שהיו בתוכו, אבל לאחר מכן ברחו כלעומת שבאו. חייו של בעל הבית ניתנו לו לשלל.

כשנישאל הגיס על ידי ד"ר דיסטניק באיזו שעה התרחש כל הסיפור, השיב הגיס שהאירוע היה בשעה שמונה בבוקר.

ובדיוק באותה שעה היה הד"ר אצל הרב.

מתוך סדרת הספרים "טובך יביעו", מאת משה מיכאל צורן

תגיות:אפריקהתפיליןטובך יביעו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה