חדשות בארץ

קץ למשבר הדיפלומטי: שירת ’התקווה’ בארמון של ארדואן

טקס מפואר נערך אתמול (ב') בארמון הנשיאות הטורקי 'קולייה' – לרגל התמנותו של איתן נאה. נאה הוא השגריר הישראלי הראשון שמאייש את התפקיד מחדש, לאחר המשבר הדיפלומטי מאז פרשת המרמרה. האם מחווה זו היא תחילתה של ידידות, ורצון טוב לתיקון היחסים בין המדינות?

(קרדיט צילום: משרד החוץ)(קרדיט צילום: משרד החוץ)
אא

טקס מפואר נערך אתמול (ב') בארמון הנשיאות הטורקי 'קולייה' – לרגל התמנותו של איתן נאה לשגריר הישראלי הראשון. נאה מאייש את התפקיד מחדש לראשונה, לאחר המשבר הדיפלומטי שהתגלע בין המדינות בפרשת המרמרה, בשנת 2011.

כזכור, טורקיה דרשה אז את התנצלותה של ישראל באירועים שגרמו למות עשרה מאנשיה, שהיו על גבי המשט הטורקי שהותקף על ידי השייטת. כשדרישתה של טורקיה לפיצויים למשפחות הנפגעים ולהסרת המצור על עזה – נענתה בשלילה, שגריר טורקיה הקודם – מר גבי לוי, גורש מתפקידו, והיחסים הדיפלומטיים עלו על שרטון.

אולם עכשיו היחסים 'מפשירים', ומתחילים לחזור לקדמותם: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קיבל את נאה בסבר פנים יפות והתרשם מהטורקית ש'שגורה' בפיו. משמר חיילים טורקים עמד ב'הכן' לכבוד נאה, וכשהתקבלה האות – נוגנה מנגינת 'התקווה'. האם מחווה זו היא תחילתה של ידידות, ורצון טוב לתיקון היחסים בין המדינות? ימים יגידו.

צפו בתיעוד מארמון הנשיאות (קרדיט צילום: משרד החוץ):

 

תגיות:טורקיהארמוןארדואןהתקווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה