חדשות בארץ

השפעותיו הכלכליות של מזג האוויר הקשה: מחירי המלפפונים זינקו ב-95%

מזג האוויר החמים והיבש הסתיים, אך השפעותיו הכלכליות – לא: מחירי הירקות, ובראשם המלפפונים, זינקו ב-95% בתוך שבועיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המונח 'עונת המלפפונים' הוא לרוב כינוי מטפורי עיתונאי ליובש חדשותי, אך השבוע שימש הביטוי פירוש פשוט למה שהתחולל בשדות הגידול מזה כשבועיים. מזג האוויר היבש לא נטה חסד לגידולים הרכים, והמחירים כבר מטפסים.

השיא נרשם בשבוע שעבר, עם עלייה חדה במחירו של המלפפון, שטיפס בשוק הסיטונאי ל-7.8 ₪ לק"ג – עלייה של 95% בתוך שבועיים, אז נמכר הירק במחיר של 4 שקל לק"ג. בשווקים הפתוחים עלה המחיר לצרכן בהתאם, וחצה את קו ה-8 ₪ לק"ג.

חזי דניאל, מזכיר מושב אחיטוב, אמר ל'גלובס' כי "מזג האוייר שחווינו עם הרוחות המזרחיות מאוד משפיע על הצמחים. אצלי בחממה הצמח סבל מאוד, וזה בא לידי ביטוי בהפחתה כביכול. שנית, באופן מקרי, חקלאים רבים מכוונים את השתילות שלהם כך שהקטיף יהיה באמצע החורף, ולמעשה, עונת המעבר שחלה בשבועות האחרונים מאופיינת במיעוט שתילות, ולכן יש חוסר במאות דונמים של גידולי מלפפון, שאמורים היו להגיב עכשיו. זאת בנוסף לווירוסים שגורמים לנזקים גדולים וליבול דל".

דניאל מעביר ביקורת קשה על הממשלה, שלדבריו אינה תומכת בתשתיות לחקלאות. "אין תמיכה בחקלאות. אנו אוכלים את החסכונות שלנו בציוד ובתשתית חקלאית. אנחנו לא מחדשים, לא משדרגים, לא קונים כלים חדשים. זה בדיוק השמדה שקטה כדי לעקור את הצמח. אנחנו עובדים היום על התשתית שכבר נשחק, ובעוד עשר שנים נהיה חקלאות של עולם שלישי, זה לפחות הכיוון", אומר דניאל.

תגיות:מזג האווירמלפפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה