חדשות בארץ

גפני על יאיר לפיד: "חוזר בתשובה? נראה אותו הולך לישיבה של חוזרים בתשובה"

ח"כ משה גפני: "לעולם לא אשב עם יאיר לפיד במפלגה שבראשותו. הוא לא חוזר בתשובה, אלא בסך הכל מנסה לקרוץ לחרדים"

משה גפני ויאיר לפיד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)משה גפני ויאיר לפיד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

תוצאות הסקר החדש שפורסם בסוף השבוע בחדשות 2 המלמדות כי מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד זוכה כעת למספר מנדטים דומה למפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו - 25 מנדטים כל אחת, הובילו את בכירי המפלגה, דוגמת ח"כ עופר שלח, להתראיין בתקשורת ולהסביר מדוע לפיד יכול להיות ראש הממשלה הבא.

עם זאת, על פי כל החישובים, לפיד זקוק למפלגות החרדיות שיצטרפו אליו, אבל הדרך לשם רחוקה. שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר מספר פעמים בחודשים האחרונים שהוא לא ישב בממשלה בראשותו של יאיר לפיד.

הבוקר (ראשון) מגיע יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ומצטרף אף הוא לדבריו של ליצמן. לדבריו של גפני, העליה המטאורית של לפיד בסקר הנוכחי ובכלל בסקרים האחרונים, באה על חשבון מפלגת 'המחנה הציוני' כך שאין כל שינוי במפת הגושים שלא משתנית: "הסקר לא עשה שום דבר, עברו ארבעה עשר מנדטים מ'המחנה הציוני' ליאיר לפיד, וחמישה מנדטים עברו לבית היהודי וישראל ביתנו - ואולי גם אלינו אחד", אומר גפני.

באשר לממשלה בראשות לפיד והתנהלותו המשדרת התקרבות למסורת בחודשים האחרונים, אמר גפני בראיון ל'קול חי': "חוזר בתשובה צריך ללכת לישיבה לחוזרים בתשובה, צריך ללמוד שם. אם הוא חוזר בתשובה רק כי הוא צריך את החרדים לקואליציה, אנחנו לא נלך איתו. החרדים כרגע פופולאריים אז הוא קורץ לעברינו, הוא צריך אותנו כדי שתהיה לו קואליציה כי בלעדינו אין לו".

על שאלתו של המראיין: "האם יש סיכוי שנראה אותך ואת יאיר לפיד יושבים באותה ממשלה שבראשותו?", השיב גפני חד משמעית: "לא".

ח"כ גפני התייחס לגל החקירות המתנהל נגד רה"מ ולשאלה העולה בדבר אפשרות תפקודו של נתניהו במצב הנוכחי. גפני משיב כי "שאלתי את ראש הממשלה גם את אותה השאלה, והוא מתפקד טוב". גפני מוסיף כי "זה שיורדים לחייו של נתניהו זאת עובדה, כולם רואים את זה. כרגע אין לו תחליף, כרגע המצב הוא שהוא ראש ממשלה שאין מישהו שיכול להתמודד מולו, לכן כנראה זה מה שמביא את התקשורת 'לחפש אותו' ולעשות הכל כדי להכפיש ולהשמיץ אותו".

גפני אומר כי גם אם הדברים נכונים, אין זה רלוונטי, וכי צריך לאפשר לראש הממשלה לעבוד. "יש יותר מדי נושאים חשובים כרגע שעל ראש הממשלה לטפל בהם כרגע". גפני מוסיף ומעלה את האפשרות לאמץ בישראל תקנות הנהוגות במדינות נוספות ברחבי עולם, לפיהם לא מתנהלת חקירה נגד ראש ממשלה מכהן.

"אמנם לא ניתן לפתור ראש ממשלה מדברים שצריכים בירור אם הוא לא נהג בהם כראוי, אך מצד שני הוא ראש ממשלה וצריך למצוא פיתרון או אפשרות שלא על כל דבר הוא יעמוד לחקירה במהלך כהונתו, הדבר מצריך חשיבה לקדנציות הבאות. צריך לקיים דיון רציני בהשתתפות אנשי משפט ואישי ציבור לא לגופו של איש, אלא לגופם של דברים.

תגיות:יאיר לפידמשה גפניחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה