המכתב שלא יישלח לעולם

"ככה נופלים למלכודת – כשאת שבורה בלי מענה"

"פגשתי אותו בגינה, אחרי שבעה ומתישה ארוכה על אמא שלי. הוא ניסה ליצור קשר, ואני זרמתי איתו. הייתי צריכה שמישהו יקשיב לי וישמע אותי, אבל לרגע לא עצרתי לחשוב, שאולי מדובר בבנאדם הלא נכון" – בתאל במכתב געגועים לאמא למדור "המכתב שלא נשלח", עם מסר חד לבנות ישראל

  • ד' כסלו התשע"ז
אא

לכן בנות ישראל,

הכרתי אותו לפני 3 שנים. הוא ניגש אלי בגינה אחרי שאמי ע"ה נפטרה, אחרי שבעה ארוכה ומתישה, ושבוע שבמהלכו לא התייחסתי לאיש, אף על פי שהייתי מוקפת כולי באנשים מחבקים וכואבים. הוא ניסה לשוחח איתי, ואני, כמו טיפשה, זרמתי איתו, ולא ידעתי מה לעשות, כי הייתי צריכה שמישהו יקשיב לי וישמע אותי. אבל לרגע לא עצרתי לחשוב, שאולי מדובר בבנאדם הלא נכון.

לא הייתי אז דתייה כל כך, אבל ידעתי עמוק בפנים שאמא מלמעלה בטוח עצובה על מה שאני עושה. יצאנו יחד למסיבות, לטיולים, טסנו יחד לכל מיני מקומות, והוא קנה לי לא מעט מתנות, ועשה הכל כדי להשיג אותי.

בשלב מסוים התנתקתי בגללו אפילו מהמשפחה שלי. מאבא שלי, מהאחים והאחיות שלי (חוץ מאחת), ומהר מאוד הפכתי למה שהעולם קורא לו 'נוער בסיכון'. עשיתי עוד מלא דברים שאנשים לא מסוגלים אפילו לחשוב עליהם... שלא לדבר על כך שהפסקתי לשמור מסורת, ונכנסתי לחברה רעה.

בכל הזמן הזה, לא הבנתי עד כמה הוא שיחק בי, עד שבסופו של דבר הוא זרק אותי אחרי שהשיג את מה שרצה. ולכאב שלי, כאב של יתומה שבורת לב ואבודה בעולם, לא היה גבול.

יום אחד שמעתי מישהו שאמר לאחותי: "כמה שהיא (אני) דומה לאמא שלה במראה, אבל כל כך שונה ממנה בהתנהגות. אמא שלה בטח בוכה עליה למעלה שתחזור בתשובה".

אחרי ששמעתי את זה, המשפט הזה לא הפסיק להדהד. הרגשתי טלטלה עמוקה מאוד בפנים.

בכיתי ימים שלמים, עד שהחלטתי לעשות מעשה: כתבתי מכתבים לאבא, לאחיות ולאחים שלי, כל אחד באופן אישי.

בבוקר, כשכולם הלכו לבית ספר ולעבודה, נכנסתי והנחתי את המכתבים על השולחן במטבח.

אחר כך הלכתי לחדר של ההורים שלי, ומלאת געגועים, הצצתי בארון של אמא, עמוק בארון. ושם, להפתעתי, גיליתי פתק קטן בכתב ידה, שאהבתי כל כך:

"בת-אל!
אני יודעת שתקראי את המכתב הזה מתישהו.

אני רוצה להגיד לך, תעשי כל מה שתרצי, רק אל תפקירי את עצמך.

אוהבת, אמא".

בעקבות המכתב הזה חידשתי את הקשר שלי עם משפחתי, חזרתי ליהדות והתחזקתי.

כיום, אני שנה אחרי הכל, מתחזקת ומתקרבת בחזרה אל האמת, ובונה את עצמי מחדש אחרי כל התופת הזאת. ויש לי רק דבר אחד להגיד לכן, בנות ישראל היקרות כל כך:

לא משנה מה יקרה או באיזה מצב תמצאו את עצמכן - אל תפלו לניסיון כזה, כי זה שובר.

תשמרו על עצמכן ועל העקרונות שלכן, ואם אתן צריכות עזרה - תבקשו ואל תשתקו.

כי ככה נופלים למלכודות - כשאתן שבורות בלי מענה...

שלכן,

בתאל

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור החדש של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו.

תגיות:המכתב שלא יישלח לעולםמלכודת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה