סמארטפונים ואינטרנט

הפריצה הגדולה: יותר ממיליון חשבונות Google נפרצו

חברת אבטחה חשפה כי יותר ממיליון חשבונות גוגל נפרצו במשך החודשים האחרונים, באמצעות פרצת אבטחה מסוכנת במיוחד. ומה תעשו אם חשבונכם נפרץ?

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

יותר ממיליון חשבונות גוגל נפרצו במשך החודשים האחרונים, כתוצאה מפרצת אבטחה הנקראת בשם 'ג'וליאן' – כך נחשף על ידי חברת האבטחה צ'ק פוינט הישראלית.

הפרצה, כפי שהם דיווחו - מקנה להאקרים שליטה מלאה במכשיר. לאחר שהושגה השליטה, התוקף יכול לגנוב את פרטי המייל וקוד האימות של המשתמש ובאמצעותם לפרוץ לתיבת הדואר האלקטרוני. על פי ההערכה - הפרצה גרמה לגניבה של מידע מיותר ממיליון חשבונות של גוגל, ומומחי החברה טוענים כי בכל יום שעובר מודבקים עוד כ-13 אלף מכשירים בתכנית הזדונית.

לדבריהם של החוקרים – הם נתקלו כבר בעבר בפרצת האבטחה הזו, והעריכו שאין לה אפשרות לגרום נזק משמעותי, אך כעת מובן שמדובר בגרסה חדשה ומשודרגת, שבהחלט עלולה להיות בעייתית מאוד. התכנית החדשה פוגעת בעיקר במכשירים בעלי גרסאות ישנות יחסית של אנדרואיד, אבל כ-70% משוק המכשירים עדיין משתמשים בגרסאות הללו.

מהחברה מסרו את ההנחיה הבאה: "אם התברר שהמכשיר שלכם נפרץ, נדרשת התקנה נקייה של מערכת הפעלה למובייל, בתהליך המכונה פלאשינג. ההמלצה שלנו היא לכבות את המכשיר וליצור קשר עם טכנאי מובייל מורשה, שיבצע פלאשינג למכשיר".

תגיות:גוגלפריצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה