חדשות בארץ

בקרוב: תעודת זהות ביומטרית לכל אזרחי ישראל

שר הפנים אריה דרעי הכריע כי יונפק תיעוד ביומטרי חכם לכולם. מדובר בתעודות זהות אמינות יותר מהנוכחיות, וקשות יותר לזיוף

תעודת הזהות החכמה (צילום: מרשם האוכלוסין)תעודת הזהות החכמה (צילום: מרשם האוכלוסין)
אא

שר הפנים אריה דרעי הכריע היום (רביעי) כי יונפק תיעוד ביומטרי חכם לכלל תושבי מדינת ישראל, זאת לאחר שבחן את ממצאי תקופת המבחן. השר החליט כי המאגר יכלול תמונת פנים ושתי טביעות אצבע, כאשר לכל אזרח ניתנת אפשרות להחליט האם תמונות טביעות האצבע שלו יישמרו במאגר הביומטרי.

ממשרד הפנים נמסר כי "תקופת מבחן החלה ביום 30.6.13 ונועדה לבחון, בין השאר, את נחיצות קיומו של המאגר הביומטרי ואת המידע שיש לשמור בו. לאחר מכן הונחו בפני השר דיווחי הרשות לניהול המאגר הביומטרי ורשות האוכלוסין, המלצת הוועדה המייעצת והממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה וגורמי מקצוע נוספים המעורבים בפרויקט. לאחר כל זאת, הכריע שר הפנים דרעי כי קיים צורך וחיוניות בקיומו של מאגר נתונים ביומטריים".

"שר הפנים אריה דרעי מצא כי קיומו של המאגר נחוץ על מנת לתת את המענה הנדרש שבגינו נחקק החוק למניעת התחזות וגניבת זהות של תושבי המדינה ולספק לתיעוד החכם את רמת המהימנות הנדרשת. כמו כן השתכנע השר דרעי, כי ננקטו כל האמצעים הדרושים לשם הגנה על פרטיות התושבים, אבטחת המידע במאגר ומניעת ניצולו לרעה. זאת, בין היתר, תוך קבלת אישור של כל הגורמים הנדרשים והמוסמכים שנקבעו לעניין זה בחוק", נמסר ממשרד הפנים.

במקביל, החליט שר הפנים כי ניתן ונכון יהיה לבצע שינויים מסוימים בהסדר הקיים ובהיקף הנתונים שישמרו במאגר, כך שלכל תושבי ישראל תינתן האפשרות להחליט בדבר סוג הנתונים הביומטריים אשר יכללו במאגר.

תושב אשר יבחר כי טביעות האצבע שלו לא יישמרו במאגר, יקבל תיעוד אשר תוקפו יהיה עד חמש שנים וזאת בכדי שלא לפגוע ביכולת למנוע זיוף וגניבת זהות.

שר הפנים אריה דרעי מסר היום כי: "אני משוכנע כי מתווה זה מהווה איזון מיטבי בין השמירה על הפרטיות ובין חובתה של המדינה להגן על תושביה מפני התחזות וגניבת זהות. זאת על מנת לספק לתושבי מדינת ישראל תיעוד אמין ומהימן".

תעודות הזהות הביומטריות הן אמינות יותר וקשות לזיוף, משום שהן יכללו גם את תמונת הפנים שלנו ואת טביעות האצבעות. באופן זה יהיה האזרח מוגן מגניבת זהות ומעבירות אחרות, והוא יוכל לבצע פעולות רבות ברשת בלי לעמוד בתורים ממשלתיים.

תגיות:אריה דרעיתעודת זהותביומטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה