חדשות בארץ

יום מתוח בכנסת: חוק ההסדרה יובא לקריאה לראשונה במליאה

חוק ההסדרה יובא היום לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, למרות התנגדותם של היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חוק ההסדרה יובא לאישור היום (רביעי) בקריאה ראשונה, והאופוזיציה נערכת לבצע פיליבסטר עד לשעות הקטנות של הלילה אור ליום חמישי.

יצוין, כי סיעת "כולנו" בראשות שר האוצר, משה כחלון, עדיין שומרת על עמדתה שלא לתמוך בחוק ההסדרה, והבהירה כי תתנגד לו באם החוק יכלול את הסעיף הרטרואקטיבי שמכיל את ההצעה גם על עמונה. זאת משום שלדעתם מדובר בחוק עוקף בג"צ ובפגיעה בבית המשפט.

ללא תמיכה חברי הכנסת של "כולנו", הקואליציה לא תוכל להשיג רוב לאישור ההצעה.

כתגובה, אומרים בסיעת "הבית היהודי" כי על הצעת החוק לקבל רוב במליאה, ועל כך שחברי "כולנו" יתמכו בהצעה כחלק מהמשמעת הקואליציונית לה הם מחוייבים. בסיעה הבהירו כי אם "כולנו" תמנע את אישור החוק, הם יראו עצמם משוחררים מכל מחוייבות לנושאים החשובים לשאר האוצר, משה כחלון, כולל חוק ההסדרים, ויצביעו נגדו.

על מנת לעקוף מכשול זה, הציע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הצעת פשרה. על פי הצעתו, יש להביא לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה שתי גרסאות של הצעת החוק. האחת כולל הסעיף הרטרואקטיבי, והשניה ללא סעיף זה, כאשר ההכרעה מבין שתי הגרסאות תידחה לקריאה השניה והשלישית. יצוין, כי מדובר בהליך אפשרי על פי תקנון הכנסת, אך השימוש בו הינו נדיר יחסית.

הצעת החוק מבקשת לקבוע שלא יפונה אוטומטית שטח במחלוקת שהמדינה הייתה מעורבת בהקמתו או במימונו. אם יהיה דורש לקרקע שיוכיח בעלות, הוא יוכל לפנות לממונה על הרכוש ביהודה ושומרון ויוצעו לו שתי חלופות: שווי של 125% מהנכס או קרקע חלופית. אם יסרב לחלופות הללו, הוא יוכל לפנות לערכאה שיפוטית על מנת לבקש להשיב לו את הקרקע.

מדובר בנוסח מרוכך לחוק, שאליו הוכנס סעיף שלפיו אם תתגבש החלטה מדינית המחייבת פינוי, המפונים יקבלו פיצוי כספי מהמדינה או קרקע חלופית.

מועד פינוי עמונה נקבע ע"י בג"ץ לכל המאוחר בסוף דצמבר 2016, ובמפלגת הבית היהודי מאמינים כי גם אם תוגש עתירה בעניין החוק, כל עוד מתנהלים הליכים בנושא לא יבוצע הרס בתים והתושבים לא יפונו.

תגיות:כנסתחוק ההסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה