חדשות בעולם

סוריה מאשרת: ישראל תקפה הלילה ליד דמשק

גורם בצבא סוריה אמר בראיון לכלי תקשורת במדינה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי שיגרו שני טילים לעבר אזור הנמצא ממערב לדמשק, בעת שהיו מעל שטח לבנון

גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)
אא

סוריה מאשרת כי בוצעה הלילה תקיפה ישראלית ליד דמשק: גורם בצבא סוריה אמר בראיון לכלי תקשורת במדינה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי שיגרו שני טילים לעבר אזור הנמצא ממערב לדמשק, בעת שהיו מעל שטח לבנון. הגורם סרב לומר מה היו יעדי התקיפה והסתפק בהודעה על כך ש"לא היו נפגעים באירוע.

אישורו של הגורם הסורי מגיע לאחר דיווחים של כלי תקשורת ערבים במהלך הלילה. האתר "א-ראי אל-יום" דיווח כי התקיפה הראשונה פגעה במחסן נשק של הצבא הסורי באזור אל-סבורה ליד דמשק. התקיפה השנייה כוונה לשיירת מכוניות השייכת לחיזבאללה.

בעיתון צוטטו גורמים שטענו כי מדובר בארבעה טילים שנורו בשתי תקיפות. על פי הגורמים, התקיפה הראשונה פגעה במצבור של תחמושת בתוך חטיבה 38 של דיביזיה 4 בצבא סוריה. התקיפה הנוספת פגעה בכמה רכבים ליד הכביש המהיר בין ביירות לדמשק. הגורמים הוסיפו כי התקיפות לא כוונו לעבר אישיות ביטחונית או פוליטית, וכי כלי הרכב, שרובם עלו באש, היו, על פי ההערכה, חלק משיירת נשק של חיזבאללה.

גם רשת "אל-ערבייה" דיווחה על תקיפה ישראלית שכוונה למוצב של הצבא הסורי בכביש המהיר ביירות-דמשק. באל-ג'זירה ציטטו כלי תקשורת של המשטר הסורי שדיווחו, כביכול, על תקיפה ישראלית נגד מוצב של צבא המשטר באזור הכביש המהיר המחבר בין ביירות לדמשק בפרברי דמשק.

השבוע הנוכחי עומד בסימן התחממות בגזרה הצפונית. מוקדם יותר השבוע תקף חיל האוויר הישראלי מתקן של ארגון דאעש בדרום רמת הגולן הסורית. פעולה זו באה כתגובה לירי שבוצע ביום ראשון לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית.

יעד התקיפה הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול.

ביום ראשון פתחה חוליית טרור של ארגון אסלאמי קיצוני המזוהה עם דאעש בירי משטח סוריה לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית באזור דרום רמת הגולן. הלוחמים השיבו בירי בסיוע כלי טיס שהוזנק למקום, פגעו ברכב בו נסעו המחבלים וחיסלו ארבעה. לא היו נפגעים מקרב לוחמי צה"ל.

תגיות:תקיפהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה