מנוחה פוקס

איך תצליחו להכניס חיות לשגרה המשעממת? למנוחה פוקס יש 7 טיפים מעולים עבורכם

השגרה יכולה לעיתים לאיים ממש. איך מצליחים לעבור את החורף השגרתי, ללא חגים שוברי שגרה, מבלי להישחק? 7 טיפים מצוינים

אא

זוכרים את  מוצאי שמחת תורה? נפרדנו מכל ידידינו בברכת "שגרה ברוכה".

כבר אז ידענו שאחרי שמחת תורה מגיעה השגרה. והשגרה, אם לא יודעים איך להאכיל אותה, הופכת לאיזו מפלצת מרושעת ונוראה, שאנשים רבים נאנקים תחתיה ומשוועים לתזוזה.

כך הגיעו הימים של "אחרי החגים", והשגרה הגיעה במלוא עוזה.

עם בוקר שולח אב המשפחה את בניו למוסדות הלימוד,  יוצא לעבודה הרגילה, הנדושה, ולפעמים המעצבנת והמרגיזה. אחר הצהריים חוזר, אוסף את ילדיו ומביאם לביתו. ארוחת הערב מתנהלת כסדרה, ערב מגיע ואחריו הלילה וחוזר חלילה, ללא כל חג או מועד, ללא כל שינוי ניכר לעין.

ישנם אנשים שאוהבים את השגרה, היא אינה מפחידה אותם כלל. להפך, כשהם יוצאים ממנה הם מתמלאים בפחד. ישנם כאלו שהשגרה, עוד לפני שמגיעה, כבר גורמת להם לסיוטים, וכשהם בתוכה, הם לא מצליחים להתרומם.

מה באמת לעשות עם זמן שגרה? איך להפוך אותה לברוכה? קבלו 7 טיפים, לפני שהשגרה מצליחה במזימתה.

7 עצות איך לא להישחק בזמנים שוחקים

1. לא לפחד מראש!

לפעמים, מרוב שפוחדים שיקרה דבר מה - הוא בא. כשיושבים ומחכים לילד שיעצבן – הוא יעשה זאת. כשמצפים ובטוחים שהנה הבעל יקטר על האוכל שהוכן לו – הוא יעשה זאת. כשבטוחים שהאישה לא תהיה מרוצה – היא תוכיח זאת.

כך גם כאשר פוחדים מהשגרה – היא תוכיח שיש ממה לפחד. כשמסתכלים על השגרה כדבר מבורך – יש סיכוי שכך תהיה.

2. אל תחכו שמישהו יציל אתכם – הצילו את עצמכם!

אתם יושבים ולוחשים לעצמכם: "אוף, שוב ללכת מחר לעבודה? נמאס לי! מסתכלים ימינה ושמאלה מנין יבוא עזרכם, וכמובן שאף אחד לא עוזר לכם. אתם צריכים להבין ש"אם אין אני לי מי לי" נאמר בדיוק על דבר כזה. עליכם לחשוב בעצמכם על הדבר ולהגיע למסקנה של: מה עושים עם ההרגשה הזו?

3. הכניסו חיות לשגרה!

להכניס חיים לשגרה יכול להיות דבר פשוט וקל, אלא שלא חשבתם עליו. למשל: לנסוע לעבודה בדרך אחרת – כך תראו דברים אחרים בדרככם. או למשל, לשנות מיקום של רהיט בבית, כך תראו משהו אחר מול עיניכם. או ללכת עם הילדים לגינה אחרת, כך לא תחזרו על אותו הדבר כל יום.

4. הגמישות - חובת שונאי השגרה.

אינכם יכולים לבקש שמשהו ישתנה, אם אתם תהיו מקובעים במקומכם. בדקו מה אינכם אוהבים בשגרה, והיו גמישים. אם מה שמפריע לכם זה הכריך שאתם קונים בקומה למטה בשעת ההפסקה – התחילו מעתה לגשת למקום מרוחק יותר לקנות בו את הלחמנייה. אם מה שמפריע לכם זה שאתם מסיימים לעבוד בכל יום בשעה 5 אחר הצהריים, כשהחושך כבר שורר בחוץ - נסו לבקש מהבוס להגיע שעה קודם בבוקר, ולצאת שעה לפני כן. לפעמים נדמה לנו שהצד השני לא ישתף פעולה, אך לפתע אנו מגלים שזה לא נכון. לפעמים נדמה לנו שאנו לא מסוגלים לקום כל כך מוקדם, ולפתע נגלה שאנו יכולים.

5. אם לא חולמים, אין מה להגשים.

אל תניחו לשעותיכם להיות שעות מתות. הרשו לעצמכם לחלום, לחשוב, לתכנן דברים. גם אם כרגע לא שייך ליישם את החלומות שלכם – ייתכן שבעתיד ואולי הקרוב, הם ייושמו. נצלו את הזמן לחלום, כדי שבבוא היום יהיה לכם מה להגשים. החלומות יגרמו לכם לצאת מהשגרה, אם לא במציאות, לפחות בראש.

6. צאו ליציאות קצרות ורבות יותר.

גם אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לצאת מן השגרה עם טיול לחו"ל – לא תמיד כדאי לכם לקחת טיול של 3 שבועות. כשתשובו, תמצאו את עצמכם מתעייפים מהשגרה לאחר שבועיים כשאינכם יכולים לצאת לחופשה נוספת עד עוד חצי שנה. במקום זה, נצלו את הימים בחבילות קטנות. גיחה פה ושם למקום מרוחק יכולה לעשות לכם את השינוי, ולהחזיר אתכם שפויים למציאות.

7. אל תכעסו מתוך שגרתיות וחזרתיות.

אל תתנו לעצמכם להיסחף אחרי כעסכם על השגרה. הסירו ויכוחים מיותרים שנובעים מהתייבשות, הסירו ריבים וכעסים, אל תתנו להאשמות לשלוט בכם ולא לרוח רעה. ככל שתהיו ביקורתיים יותר כלפי הזולת בגלל השגרה שפוגעת בכם, כך תרגישו רע עוד יותר. עבדו על עצמכם, קחו נשימה, ובמקום לנהוג שלא כיאות עם הקרובים לכם – בגלל שלא טוב לכם עם החזרתיות שבכל יום ויום – השתמשו בכל העצות שציינו בטור זה.

ברכנו זה את זה בשגרה ברוכה – בואו לא נפריע לה להיות כזו.

לרכישת ספרי מנוחה פוקס לילדים בגיל הרך חייגו להידברות שופס: 073-2221250

תגיות:שגרהמנוחה פוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה