חדשות בארץ

מהפכה בעולם התחבורה. האם ירדו תעריפי הנסיעה במונית?

מהפכה מבורכת בעולם התחבורה: החל מה-1 למרץ 2017 יוכלו מוניות ספיישל לקחת נוסעים שונים ליעדים שונים באותה נסיעה

אא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שני) את הסעיף בחוק ההסדרים, המחולל מהפכה בכל הקשור לנסיעות במוניות. על פי הסעיף החדש, שייכנס לתוקף ב-1 במרץ 2017, יוכלו מוניות ספיישל לקחת נוסעים שונים ליעדים שונים, כאשר מסלול הנסיעה משותף ברובו, וכל נוסע משלם בנפרד מחיר נמוך יותר.

יצוין, כי אישור הוועדה הוא לכך שנהגי המוניות יוכלו לבצע נסיעה שיתופית רק לנוסע שהזמין זאת מראש, ובתנאי שנמסר לו מידע על המחיר המשוער של הנסיעה, הזמן המשוער עד להגעה ליד ומספר העצירות המרבי לאיסוף והורדת נוסעים. על הנוסע להסכים לכך, וכן לאשר את המקום בו יעלה וירד.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי בכל העולם מתנהל קרב סביב הנושא. הוא פנה לנציגי ארגון המוניות ואמר להם כי מי שלא ישכלל את הנסיעה השיתופית במונית, יצטרך להתמודד עם נסיעות שיתופיות באמצעים אחרים.

רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים באוצר, אלון מסר, אמר כי עד לטיפול הכולל בתשתיות התחבורה הציבורית, רוצה המדינה לעודד שימוש בנסיעות שיתופיות, כדי לאפשר מענה מיידי למצוקת הפקקים בעיקר בגוש דן.

ח"כ יעקב אשר אמר כי נסיעה במונית, כחלק ממערך התחבורה הציבורית, צריכה להיות בתעריף הוגן. על ידי שמאפשרים נסיעה שיתופית במונית למספר נוסעים, יהיה תעריף הנסיעה מופחת, כך שהנסיעה במונית תהיה אופציה זמינה גם במחיר. ח"כ אשר ביקש מיו"ר הוועדה, כי הוועדה תעמוד על כך שהתקנות שיקבע השר יעברו את אישור הוועדה. "כדי שנוכל לעמוד על כך שההוזלה בתעריף הנסיעה תגיע בסופו של יום לאזרח". הוועדה קיבלה את דרישתו של אשר, וקבעה כי יש להביא את התקנות לאישורה הסופי.

תגיות:מוניתרפורמהתחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה