חדשות בעולם

הממשל החדש בוושינגטון מתכונן למלחמות סייבר

במהלך הקמפיין שלו לפני הבחירות, הבטיח דונלד טראמפ כי ארה"ב תתכונן היטב בתחום מלחמות הסייבר

אא

במהלך הקמפיין שלו לפני הבחירות, הזהיר הנשיא הנבחר לעתיד, דונלד טראמפ, שארה"ב אינה מוכנה מספיק לקראת האיום החדש: מלחמת סייבר.

המינוי החדש שלו בתור נשיא נבחר. מייקל פלין, האיש שהופך ליועץ לבטחון לאומי, מחזיק באותן דעות כמו הבוס שלו, והוא יקדם את אמריקה כדי להפוך אותה למעצמת סייבר.

פלין עמד בראש האנ.אס.איי ולכן עורר את חמתם של השמאלנים בתקשורת, שאף קראו לאובמה לפטר אותו לפני שיקבל את התפקיד החדש בממשל החדש. יש לכך כמובןערך תעמולתי בלבד. פלין לא הסתיר מעולם את דעותיו בתחום.

"יש לנו יריבים שמשיגים אותנו ועושים זאת מהר מדי", אמר בנאום שפורסם עוד לפני שנה. הוא גם הקים חברה בשם "פלין קבוצת מידע" שהציגה הגנות מפני איומי סייבר.

איומי סייבר הפכו למציאות מסוכנת. יש פושעי סייבר שחודרים למחשבים, גונבים מידע ומשתמשים בו כדי להרוויח כסף ולגזול את הצרכנים שאינם ערים לסכנות. לעיתים הם משתלטים על הקבצים במחשב ומציעים לפדות אותם בכופר, שמשולם במטבע הוירטואלי ביטקוין. אבל אלו האיומים הקטנים, לדעת המומחים.

לפני כמה שבועות הראו אלמונים כיצד הם משתקים את פעילותן של כמה מהחברות הגדולות בעולם. במשך זמן רב לא היה אפשר ליצור תקשטרת בין מחשבים. הפגיעה שיתקה למעשה פעילות כלכלית אך יכלה להיות הרבה יותר חמורה. ושם היה מדובר בשיתוק ארעי שנמשך כל עוד התוקפים הפריעו לפעילות הרגילה. הם מסוגלים לעשות הרבה הרבה יותר, כמו לפגוע בתשתיות ולעצור את כל הפונקציות שתלויות במחשב, ממערכת החשמל ועד למערכת הבריאות, הבנקים ואפילו הצבא.

כאמור, לפי מה שהבטיח טראמפ בקמפיין, לא רק תעסוק בפיתוח כלי מגננה יעילים יותר, אלא תכין אמצעי תקיפה שבהם תחזיר לכל מי שינסה לפגוע בה. לטענתו של פלין, "לא נוכל לנצח אם אנו נשארים רק בצד שלנו של המגרש. נוכל לנצח רק אם נדע גם לתקוף".

תגיות:דונלד טראמפמלחמת סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה