סגולות

7 תשובות ממרן הרב שטיינמן, בתוספת סגולה מפתיעה לזיווג הגון

איזו סגולה מציע הרב שטיינמן לזיווג, ואיזו לאהבת תורה, ומדוע בדורנו היצר הרע נכנס לכיסו של האדם? 8 תשובות שהשיב מרן הגראי"ל שטיינמן

הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)
אא

1. סגולה מיוחדת למתיקות התורה: מרן הרב שטיינמן הסביר כי בכוחה של ברכת התורה הנאמרת כל בוקר לגרום לבן אדם לחוש בנעימות התורה. "הרי בכל בוקר ובוקר", אומר הרב שטיינמן, "אנו מתפללים על דבר זה. מהותה של ברכת 'והערב נא... את דברי תורתך בפינו', היא תפילה על נעימות בלימוד".

כיצד יש לברך את הברכה? הרב שטיינמן ממשיך ומסביר כי "כדי לא לפספס את הברכה הסגולית הזו, ראוי שהאדם ישקיע מעט מחשבה מה הוא הולך לעשות בזה הרגע, ועד כמה ברכה זו חשובה ומכרעת לכל עלייתו בתורה שלו ושל צאצאיו, ואז יברך ויתפלל 'והערב נא', ובטוח הוא שתערב עליו תורתו מכאן ואילך".

2. חובש כובע לפני ברכת 'אשר יצר': בני ביתו של הרב סיפרו כי הוא נוהג לברך את ברכת "אשר יצר" בעמידה, ללא הליכה או עיסוק בכל דבר. עוד מציינים כי הרב נהג ללבוש כובע לראשו לכבוד ברכה זו.

3. סיפור שריגש את הרב: סגן המנהל הרפואי של בית החולים 'מעייני הישועה' מספר על כוחה של ברכת אשר יצר: "הגיע אלינו לבית החולים חולה זקן שמצבו קשה והוסיף להתדרדר. הכליות שלו לא תפקדו, בגוף היה זיהום חריף ולחץ דם נמוך מאוד. הסברתי את המצב הקשה לבנו של החולה.

"בנו של החולה ניגש לקבוצה של אנשים שעדיין לא קרובים כ"כ לתורה, הוא התיישב לידם וסיפר להם שאביו תלוי מבחינה רפואית בין שמים לארץ, ובעצם הרופאים כבר הרימו ידיים. "אתם כן יכולים לעזור", התחנן בנו של החולה, "אנא קבלו על עצמכם לברך את ברכת "אשר יצר" בכוונה. אנשי הקבוצה התעניינו בברכה זו, שעד כה לא שמעו עליה כלל, ולקחו את העניין ברצינות. כעבור יום הסתמן מפנה במצבו של החולה, והוא ניצל ממה שהיה נראה גרוע מכל", מסיים הרופא את דבריו.

סגן המנהל הרפואי ממשיך ומציין כי הוא ניגש לביתו של הרב שטיינמן וסיפר לו את הסיפור. לאחר מכן, שמע כי הרב שטיינמן סיפר את הסיפור הזה לגדולי ישראל שבאו לבקרו. עוד ממשיך הרופא ומספר כי ניגש לביתו של הגאון רבי ניסים קרליץ, שהתרגש עד דמעות, ושאלו: "למה אתה לא מפרסם את המעשה?!"

4. האם לקבל ירושה, כשיש חשש של מחלוקת? סיפור מיוחד שהתרחש לאחרונה מספר על חשיבותו של השלום: יהודי ניגש לרב שטיינמן וסיפר לו כי יש לו קרוב משפחה מצד אשתו, ערירי, אשר מחבב אותו מאוד. "הדוד גר בסמיכות אלינו, ואנחנו מסייעים לו רבות", סיפר השואל למרן הרב שטיינמן. "באחד הימים ניגש אלי הדוד ואמר לי כי הוא רוצה לתת לו סכום גדול מאוד בצוואה. שאלתי היא האם לקבל את הסכום". השיב לו הרב שטיינמן: "אם אתה שואל את דעתי, לא כדאי לך לקחת את זה בשום אופן, כי המריבה שתהיה לך אחר כך עם חמיך זה יהיה 'נורא נוראות', יכעסו עליך מאוד על שלקחת את כספי הדוד. לכן, לא כדאי לך לקחת, והמוותר לא יפסיד".

המשך הסיפור היה כי לאחר תקופה שוב הפציר בו הדוד שרוצה לכתוב עבורו בצוואה סכום גדול. נאמן לעצתו של מרן, סירב הלה לקחת את הכסף.

הסוף המפתיע היה שבאחד הימים קרא הדוד לאחיינו ונתן לו במזומן את רוב כספו, מלבד הדירה וסכום קטן שהשאיר לעצמו לחיות. לאחר מספר חודשים הדוד נפטר לבית עולמו. כיוון ששמע לעצתו של הרב שטיינמן, לא ידעו כל בני המשפחה מהמענק, והשלום והשלווה המשיכו לשרור במשפחה המורחבת.

5. לעסוק בתורה ובגמילות חסדים: כאשר נשאל הרב שטיינמן, מה ראוי לעשות בתקופה קשה זו, השיב: "הנשק הכי טוב שיש בידינו הוא 'תורה וחסד'. הרב שטיינמן המשיך וציטט את דברי חז"ל, שאמרו: "הרוצה להינצל מחבלי משיח יעסוק בתורה ובגמילות חסדים". הוסיף הרב וציין כי "בן ישיבה שלומד עם חברו 'שטיקל תוספות' זהו וודאי בכלל גמילות חסד.

6. ללמד את הבחורים איך עושים חסד: בנוגע לבחור מסוים שהתלבטו האם לקבלו לישיבה, השיב מרן הרב שטיינמן בנחרצות: "תקבלו אותו. והבחורים ילמדו איך עושים חסד". 

7. הסמארטפונים - פרפורי גסיסה של היצר הרע: אחד המשגיחים ניגש אל הרב שטיינמן ושאלה בפיו: "היום, בעידן הסמארטפונים, היצר הרע נמצאממש בכיסו של כל אחד ואחד, והחטאים קרובים מתמיד. עשרות שנים אני משגיח", הוא ממשיך ומתנה בפני הרב שטיינמן, "ואיני זוכר כזו רמה של קלות ונוחות של היצר הרע להשפיע על הבחורים, וידינו קצרה מלהושיע. מדוע כך הם הדברים?", תהה המשגיח.

מרן הרב שטיינמן הרהר קמעא והשיב כי "דרכם של גוססים הוא להתחזק בעת הפרפורי גסיסה יתר מדרכם ומכוחותיהם הרגילים. כך גם השטן, מרגיש ויודע שסופו קרוב, ולכן נלחם מעל ליכולתו לבצר את מעמדו, ולהשפיע. הדרך שלו נעשית קלה שבעתיים, באמצעות כל המכשירים הללו".

סגולה לזיווג – 'אשר יצר' מילה במילה: כאשר נשאל הרב שטיינמן איזו קבלה ראוי להתחזק עבור שידוך, כאשר מדובר היה במשפחה שיש לה בחורים ובחורות המצפים לישועה במציאת זיווגם. לאחר מחשבה השיב הרב: "ברכת אשר יצר בכוונה מילה במילה".

המשיך הרב שטיינמן והסביר כי "כיוון שאומרים ברכה זו פעמים רבות במשך היום, ואדם כבר רגיל בזה ויכול לבוא למצב שאומרו ללא מספיק תשומת לב... מה שאין כן, אם יתבונן ויקדיש לזה זמן קצר ויאמרו בכוונה – זה דבר גדול, וניתן לעשותו כמה פעמים ביום".

תגיות:סגולותהרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה