חדשות בעולם

קידוש ה’ בשדרת הוליווד: בחורי ישיבה עזרו לדמות שנפלה, בעוד אנשים אחרים התעלמו במופגן

אחת התוכניות המובילות בארה"ב בתחום הבידור, החליטה לערוך ניסוי חברתי מעניין: כיצד מגיבים עוברי אורח לבובה ענקית ש'נפלה', שכבה על המדרכה וביקשה את עזרת העוברים ושבים. עד ששני בחורי ישיבה עברו במקום והצילו את המצב

אא

ניסוי חברתי מעניין נערך במסגרת תוכנית בידור פופולרית בארה"ב: במסגרת הניסוי התבקש אדם שהתחפש לבובת 'בוב ספוג' ענקית, להפיל את עצמו במכוון על המדרכה. לאחר מכן, היה עליו לבקש את עזרת העוברים והשבים, בתואנה כי אינו יכול לקום בכוחות עצמו.

מטרת הניסוי ברורה: לבחון מה תהא תגובת האנשים כלפיו, וכמה מהם אכן ייחלצו לעזרתו.

במשך שבע דקות בקירוב, שכב 'בוב ספוג' על המדרכה והתחנן לעבר האנשים: "בבקשה, עזרו לי. נפלתי ואני לא יכול לקום לבד". אך התוצאות, לא נעים להגיד, היו מחפירות: מבין עשרות האנשים שחלפו על פניו, אף לא אחד ניסה לעזור.

אחדים 'הגדילו' לעשות כשדילגו על פניו והמשיכו בדרכם, אחרים מיהרו לנצל את ההזדמנות ושלפו מצלמות להנצחת התקרית ה'משעשעת'. והיו גם כאלה שפשוט עמדו מן הצד והסתכלו בהשתאות, מבלי לחשוב לרגע על האפשרות להציע עזרה.

אז הגיחו שני בחורי ישיבה – שהבינו מיד כי המצב 'רציני', מיהרו להושיט ל'בוב ספוג' יד ועזרו לו לקום. מרוב 'שמחתו' החל בוב ספוג לשיר 'הבה נגילה' ולרקוד עמם ברחוב. בהתנהגותם זו, בחורי הישיבה לא רק שזכו במצווה, אלא אף קידשו שם שמיים ברבים לעיני מיליוני האמריקאים שצפו בתוכנית.

צפו בניסוי המדובר:

תגיות:הוליוודקידוש השםבחורי ישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה