טהרת המשפחה

הגויים? גם הגויים רוצים לשמור טהרה

אף שאיננו זקוקים להוכחות, אנו מקבלים אותן: השמירה על הלכות טהרה שומרת על גופנו ומגנה על בריאותנו, עד כדי כך שאפילו גויים מגלים את היתרונות של שמירת טהרה, וחלקם אפילו מקיימים את ההלכות

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
אא

מן העובדה הבאה נוכל ללמוד עד כמה התקבלו תוצאות המחקרים בנושא זה כברורים וחד משמעיים: אישה המגיעה לבדיקה במחלקה הציטולוגית בחלק מבתי החולים בארץ ומחוצה לה, מתבקשת למלא שאלון שבו השאלה הראשונה היא: 'האם את שומרת על דיני טהרת המשפחה?'

הרופאים בבתי חולים אלו בטוחים בתרומתה של מצוות הטהרה למניעת המחלה, וחלק גדול מהם מעריך מאוד את פעילות ההסברה שיש בבתי חולים מסוימים, המדגימה עד כמה מצוות טהרת המשפחה מגנה מפני המחלה ומפני מחלות וזיהומים אחרים.

אומות העולם הכירו בהגנתה של מצווה זו על גוף האישה ונפשה, ואף המליצו עליה כפי שהצהיר ד"ר קרפילד כאשר הרצה בקונגרס הבריאות העולמי:

"מן הראוי היה שכל האנושות תאמץ את חוקי טהרת המשפחה שביהדות".

 

בדיקה מצילה מרעלנים!

הסיפור דלהלן הגיע אלינו ממקור מוסמך:

רב ירושלמי חשוב נאלץ לטוס לארצות הברית לצורך ביצוע שליחות כלשהי. זמן הטיסה לניו יורק – ארוך הוא, והרב חפץ לקיים בו 'ובלכתך בדרך'. פתח את גמרתו הגדולה, המלווה אותו לכל מקום, ושקע עד מהרה בתוך ים התורה הצלול. באותה עת הוא למד את מסכת נדה העוסקת בדיני טהרה.

'שכנו החביב' לטיסה הארוכה היה אדם מוצק גוף, גבה קומה ושחום עור. הכושי היה לבוש בהידור והבעת פניו הייתה מהורהרת. במהלך נסיעתם המשותפת הציץ הכושי פעמים רבות לגמרא הפתוחה, לתימהונו של הרב. לאחר שעות מספר של טיסה, פתח 'השכן' את פיו ואמר דברים אשר הדהימו את הרב. הוא הציג עצמו כראש מחלקה מוכרת ללימודי רפואה בארצות הברית, וסיפר כי הם עוסקים בחקירת שמירת טהרת המשפחה בעם היהודי, יען כי בטוחים הם שמאחורי ההלכות הרבות, הנראות בעיניהם כתמוהות, עומדת תועלת הנשגבה מבינתם, והם רצו לגלות מהי.

לאחר כמה שנות מחקר הגיעו החוקרים למסקנות מפתיעות, והכושי פירט אותן אחת לאחת: "בדם הווסת קיים חיידק שמפריש רעלנים מסוכנים, וחלקם נשארים בנרתיק גם לאחר הווסת. הדרך היחידה להיפטר משאריות הרעלנים הללו לאחר סיום הווסת היא: בדיקת המקום בבד רך וסופג". עוד הוסיף הפרופסור ואמר כי במשך התקופה שבה מצוי החיידק בנרתיק, תקופה הנמשכת שבעה ימים לאחר תום הדימום, אסור למקום לבוא במגע גופני. אותו גוי סיפר לרב הנדהם, כי הוא בעצמו עומד על כך שאשתו תשמור על כל הדינים למרות היותם גויים גמורים! וכי במהלך כל ימי הדימום ושבעת הימים שאחריו, הם מתרחקים ממגע ואינם ישנים ביחד במיטה אחת. ובשבעת הימים שאחרי הדימום היא בודקת את עצמה בבד רך וסופג, לאחר אותם ימים מתרחצת אשתו במי ים.

שמח הרב בראותו את קיום דברי משה רבנו לעם ישראל: "ראה למדתי אתכם חקים ומשפטים כאשר צוני השם אלקי... ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים, אשר ישמעון את כל החקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה" (דברים ד ה-ו).

כמה חכם ונבון הוא העם הזה, כמה חכמה טמונה בתורתנו הקדושה, אפילו גויים רואים בכך וחפצים לשמוע ולקיים.

באחת מטיסותיי לחוץ לארץ, ישבתי בשדה התעופה ממתינה לזמן ההמראה. לצדי התיישבה אישה אנגליה, מבוגרת מאוד, והתפתחה בינינו שיחה נחמדה.

חזותה לא העידה שהיא שומרת מצוות, אבל משהו באיפוק שלה ובלבוש המכובד גרם לי לחשוב שהיא יהודייה. שאלתי אותה למוצאה והיא אמרה לי שלא, היא אינה יהודייה.

כאשר שאלה אותי על מה אני מרצה, סיפרתי לה על נושא שקשור ליהודים, טהרת המשפחה ושלום בית, וכי הטהרה תורמת רבות לשלום הבית.

היא התעניינה ורצתה לשמוע עוד ועוד. לצערי אני נתקלת רבות בתגובות הפוכות, מנשים שאינן רוצות לשמוע והדבר מעציב את לבי. כי אדם חכם – לפחות מקשיב למה שיש למוכר להציע לו, אולי העסקה משתלמת?

כך או כך, אותה גויה התחננה אליי שאפרט לה עוד ועוד, וכך עשיתי.

התגובות שלה היו נלהבות: "זה גאוני, תסבירי עוד".

כשסיימתי להסביר לה על הבריאות ועל רגיל בה וקץ בה, היא אמרה כך: "תשמעי לי, אינני אישה יהודייה, ועכשיו אני כבר מבוגרת, אבל אם הייתי שומעת את הדברים המרתקים הללו בשנותיי הצעירות, קרוב לוודאי שהייתי מצליחה לשכנע את בעלי  לשמור על הדבר הזה לטובתנו".

 

רווחים יותר מפיס

אמנם אין לנו מצווה "לעשות נפשות", לקחת גויים ולהפכם לגרים, ובכל מקרה הייתי בקשר עם גדולי ישראל לדעת מה לומר להן ומה לא, אבל הסקרנות שלהן, הרצון הבוער לשמוע – הדהימו אותי. הן הבינו שיש כאן רווחים יותר מפיס, רווחים שיישארו לנצח, הן רצו לשמוע, לדעת ולהעמיק. הן הבינו שהיהדות שווה בדיקה, ושמחתי להיות השליחה לכך.

ואנו נמשיך ונקיים מצווה זו מפני צווי השם, נקיים אותה ואת שאר המצוות בהתלהבות ובשמחה, מתוך תחושה של זכות בהיותנו חלק מעם סגולה, ונתפעם לראות שאף אומות העולם ראו ביופייה והבינו את התועלת הרבה הטמונה בה.

מתוך ספרה של הרבנית אסתר טולדנו, "שבילי טהרה". לרכישה הקליקו כאן

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווההרבנית אסתר טולידאנוטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה