חדשות בעולם

תקדים בלונדון: גופת בת 14 הוקפאה, עד למציאת תרופה נגד סרטן

בצעד מפתיע ותקדימי, אישר השבוע בית המשפט בלונדון את בקשתה של נערה גוססת בת 14 – להקפיא את גופתה עד לעת שבו יימצא מזור למחלתה."ההקפאה תאפשר לי סיכויי החלמה בעתיד, אפילו אם זה יהיה בעוד אלפי שנים", כתבה הנערה שחלתה בסוג נדיר של סרטן, ואף נפטרה בעקבותיו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נערה גוססת בת 14 שחלתה בסוג נדיר של מחלת הסרטן, ואף נפטרה בעקבותיו לבסוף – הגישה בקשה נדירה לבית המשפט המקומי בלונדון: להקפיא את גופתה עד לרגע שבו תימצא תרופה לסרטן. "אני רוצה לחיות", כתבה הנערה הצעירה במכתבה. "גם אם זה אומר שאתעורר מחדש בעוד מאות שנים".

"אני לא רוצה למות. אני יודעת שאני הולכת", כתבה הנערה, בתארה את הסיבות שהביאו אותה לבקש בקשה כה חריגה. "אבל אני רוצה לחיות חיים ארוכים יותר. אני רוצה שתהיה לי הזדמנות להתעורר יום אחד, לחיים אחרים. אני מאמינה שיום יבוא ותימצא התרופה למחלה שלי, ואני חושבת שהקפאה מהסוג הזה תאפשר לי לקבל סיכוי טוב להתעורר יום אחד, ולהמשיך את החיים בדיוק בנקודה שבה הם נעצרו".

מכתבה זה הצליח לרגש במאוד את השופטים, ואף על פי שלא יכלה להגיע בעצמה אל בית המשפט (מפאת חומרת המחלה) – הגיע השופט אל בית החולים ואף נעתר לבקשתה של הנערה, שאמה תהיה הגורם המוסמך היחידי שיכריע בעניין ההחלטות כיצד לנהוג בגופתה שתוקפא.

בד בבד, כאמור, נעתר השופט לבקשתה להקפיא את גופתה לאחר שתמות. "השמירה על תאים ורקמות על ידי הקפאה, הוא תהליך ידוע בענפים מסוימים של הרפואה", אמר השופט, בהתייחסותו לאישור שנתן במקרה יוצא הדופן. "בסופו של דבר, מה שחשוב הוא שיהא מתה ממחלתה בשלווה, בידיעה שגופתה הולכת להקפאה ושייתכן שיהיה לה סיכוי בעתיד".

תגיות:סרטןלונדוןתקדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה