חדשות בארץ

תרומות כליה: ירושלים ובית שמש מובילות

ארגון 'מתנת חיים' – האמון על 'שידוך' בין תורמי כליה ולמקבליה ועליו מנצח בגאון הרב ישעיהו הבר, בדק ומצא כי על הערים המובילות שבהם נמצאים הכי הרבה תורמי כליה – נמנות ולא בכדי, ירושלים, בית שמש, בני ברק ומודיעין עילית

אא

ארגון 'מתנת חיים' – האמון על 'שידוך' בין תורמי כליה ולמקבליה ועליו מנצח בגאון הרב ישעיהו הבר, בדק ומצא כי על הערים המובילות שבהם נמצאים הכי הרבה תורמי כליה – נמנות ולא בכדי, ירושלים, בית שמש, בני ברק ומודיעין עילית.

הארגון בדק נתונים שהתנקזו אליו משנת 2014 עד לשנת 2016, ועל אף שברשימה נמצאים גם יישובי ספר קטנים – למקום הראשון הגיעו ירושלים ובית שמש, עם למעלה מ-21 תורמי כליה. אחריהן 'מככבות' גם בני ברק – ובה 14 תורמי כליה, ומודיעין עילית – עם 11 תורמים.

לא כן בערים הגדולות כמו תל אביב, אילת וראשון לציון – בהן היינו מצפים למצוא נתונים זהים. מתברר כי גודלה של העיר איננו מהווה קריטריון למספר רב של תורמים: בכל הערים שצוינו, כולל ערים נוספות גדולות כגון כפר סבא, נמצא תורם כליה אחד ויחיד.

ההסבר לכך, על פי דברי הרב הבר הוא ש"את מאמצי ההסברה ריכזנו לאחרונה בעיקר בריכוזים החרדיים, ולאחר מכן גם בציבור הדתי-לאומי. "רק לאחרונה הגענו יותר לעולם החילוני. המהפכה הגדולה מתרחשת הודות לתופעה של 'חבר מביא חבר', כשמדובר בבן משפחה או חבר ומבינים שזה לא כל כך מסובך. כשזה יתחיל לרוץ בעולם החילוני, אני בטוח שנראה גם שם עלייה משמעותית במספר התרומות", אמר.

לכתבה המלאה עם יו"ר ארגון מתנת חיים, באתר הידברות 

תגיות:חרדיםתרומת כליהסטטיסטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה