פעילות הידברות

"חשבתי: מה יש לי להפסיד?": מכתבי תודה למחלקת שלום בית בהידברות

סיפורים ומשובים מרתקים שהתקבלו במחלקת "שלום בית" של ארגון הידברות

אא

הגעתי בדיוק למקום הנכון

לפני ימים אחדים התעוררתי לעוד יום בחיי נישואים קשים ומתישים, מתפללת ומצפה לישועה, ולא יודעת מאין היא תגיע.

אני זוכרת שבאותו הבוקר קיבלתי החלטה: הבוקר הזה לא יהיה ככל הבקרים. אני אוהבת מאד לשמוע דברי תורה, ובאותו הרגע הבנתי שזה מה שיסדר לי את העקמומיות שבלב. החלטתי להיכנס לאתר האינטרנט של הידברות, ולשמוע מתוכו שיעור תורה. באתר הבית הופיע חלון קטן. הסתכלתי, ועיניי קלטו את צמד המילים "שלום בית". הייתי בטוחה שמצאתי שיעור תורה בדיוק בנושא שמעסיק אותי, ולחצתי...

להפתעתי קרה שם משהו אחר. נפתח עמוד, ובו רשום: "פרויקט שלום בית, נא להשאיר פרטים"... חשבתי: 'מה כבר יש לי להפסיד?' ומילאתי את הפרטים. לא עברה שעה, ופתאום הטלפון צלצל, ועל הקו נציג של הידברות. הוא הציג את עצמו וביקש לשמוע מה לי יש לספר. התחלתי לדבר, והייתה דממה, שקט של הקשבה. כשסיימתי, הנציג הרגיע אותי ואמר לי: 'הגעת בדיוק למקום הנכון'. הוא הפנה אותי לקבל עזרה וסיוע מאדם מקצועי ומוסמך, שגרם לי כבר מתחילת התהליך לראות אור גדול בחושך שנוצר.

וכעת אני כותבת לכל אותם אנשים שיש להם בעיות בחיי הנישואים, והם אינם מוצאים להן מרפא: אל תהססו, תפנו לארגון הידברות. בזכות הארגון, ובכללו המחלקה האחראית על פרויקט "שלום בית", חיי הנישואים שלי הם כבר לא אותם חיים. אל תתנו לבעיות לדעוך מאליהן; זה לא יקרה. תציפו אותן, תטפלו בהן. ישנם פתרונות, יש לכם לאן לפנות, בחסד השם. פרויקט "שלום בית" - זה המקום.

 

שיחות הצלה

לפני כמה חודשים פניתי, דרך אתר הידברות, לרב שמחה כהן, וביקשתי ליצור קשר בעניין ייעוץ נישואים. חלפו שעות אחדות, וקיבלתי תשובה מהרב המנהל את המחלקה, ובה בקשה לשיחה טלפונית. בעלי שוחח עם הרב במשך כחצי שעה על הקושי בינינו, והרב הקשיב, הבין, והפנה את בעלי למומחה שמתאים לו בדיוק, ובמחיר מוזל מהרגיל לפגישה (אפילו לא לייעוץ נישואים, כך שלא היינו יודעים לבד שזוהי הבעיה...). בנוסף לכך, הוא ביקש שנשתף אותו בהמשך הטיפול, כדי שלא נשקיע לריק. וכך אכן היה. לכל שיחת טלפון מצדנו היה מענה מהיר ומידי, ברור ומקצועי ביותר, ללא תשלום. השיחות האלו היו עבורנו עוגן הצלה.

כך גם בהמשך, כששוחחתי אתו לגביי, תוך דקות ספורות הוא הבין מהו שורש הבעיה, ושאל אותי על עצמי שאלות שהבהירו שאכן שם הקושי. בסיום שיחה זו, הוא הפנה אותי לאישה מקצועית מאוד בתחום המתאים, שאינה עוסקת בייעוץ נישואים. כעת אנחנו בתהליך טיפול, וכל כמה שבועות יוצרים אתנו קשר מהארגון כדי לברר אם אנחנו מרוצים, אם קיבלנו את המענה המתאים, והיכן עוד ניתן לעזור...

אנו מודים מאוד לכל המסייעים במחלקת "שלום בית" של ארגון הידברות, על המענה המהיר, המקצועי והממוקד, שלא היינו מקבלים בשום מקום אחר גם בתשלום...

תודה ויישר כוח!

 

מאוחר מדי? אז זהו שלא!

בעלי ואני הגענו למצב קשה מאוד בזוגיות שלנו. יש לנו ילדה, והיינו לפני גירושין. כבר היו תיקים בבית הדין הרבני, והוא התחיל אפילו לשלם מזונות. הפנו אותנו מבית הדין ליועצת, שהמליצה להתגרש. ואז ראיתי מודעה של מחלקת "שלום בית" בעלון של הידברות. דיברתי עם בעלי, אבל הוא לא היה מוכן לשמוע. החלטתי בכל זאת להתקשר. שמעו אותי בסבלנות, ידעו בדיוק לאבחן את הבעיה והצליחו להדריך אותי כיצד להשפיע על בעלי. וזה עזר! פנינו ליועץ, ואנחנו כבר ארבעה חודשים ביחד. אין מילים בפינו להודות לכם!

 

שער הגיא – שער לשינוי

בעלי ואני היינו במשבר בנישואים. היו בינינו המון חילוקי דעות, חוסר פרגון וחוסר הערכה. פניתי למחלקת "שלום בית" של ארגון הידברות, ושם הייתה לי אוזן קשבת...

הפנו אותנו ליועץ נישואים ששמו גיא, והוא באמת נותן לנו המון כלים ליצירת שלום בית. היינו בסדרה של מפגשים, והיום, ברוך השם, הכול טוב. השינוי נעשה תוך זמן קצר. אני ממליצה מאוד.

 

מה כבר יש להפסיד? כלום, רק להרוויח

לעוסקים במלאכת הקודש, ארגון הידברות היקר, שלום וברכה.

אני פונה אליכם על מנת להכיר תודה ממעמקי לבי. על האתר המאלף, המרתק והמעשיר; על ההרצאות המחזקות נפשות עייפות ומעלות אותן על דרך המלך; על המאמרים, על התכנים ועל העשייה המבורכת. האתר, והערוץ בכלל, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. מדי ערב, לאחר יום מאתגר, אני באופן אישי אוהבת במיוחד לבחור הרצאה מרוממת ולסגור כך את היום, עם כוס קפה. אנו צופים באתר ובערוץ, בעלי ואני, ואף זוכים לזמני איכות ופנאי שאין להם תחליף.

ועל כך תודה, חזקו ואמצו!

ברצוני להודות בעיקר על מחלקה יקרה וחשובה, עוד יזמה מבורכת – מחלקת "שלום בית" (באופן אישי אני ממליצה בחום להוסיפה לתוכן העניינים לנגישות וזמינות).

לאחר תקופה לא פשוטה בנישואינו, דקה לפני שהרמתי ידיים, קראתי מאמר על המחלקה החדשה. לאחר שהרהרתי בנושא החלטתי להרים את הכפפה ולנסות ליצור קשר. 'מה כבר יש לי להפסיד?' התקשרתי בשעה די מאוחרת, והייתי בטוחה שכבר לא אמצא מענה. לא רק שענתה לי בחורה מקסימה וקשובה, אלא היא אף העבירה פנייה מידית, ובאותו הערב, בשעה לא הגיונית, במסירות נפש – חזרו אליי. בנוסף, כבר למחרת בבוקר התקשר אליי הרב שמעון הי"ו, שאל אותי כמה שאלות, נתן לי כמה נקודות למחשבה ואף חיזק אותי מאוד. האוזן הקשבת, הברכות שהרעיף וההכוונה שנתן היו לי כדלק, והבעירו אצלי רצון לתקן את המעוות.

כבר באותה השיחה הרב מיקד אותי למטפלת מתאימה בעלות סבירה והגיונית, ועוד באותו השבוע זכינו, בעלי ואני, להגיע לפגישה ראשונה. היום התקיימה הפגישה השנייה, ואני מרגישה מוטיבציה, חשק ורצון רק לעלות ולהתעלות. אני אסירת תודה לרב, לכל העוסקים במלאכה, ושוב, לארגון המבורך שבלעדיו איני יודעת היכן הייתי היום.

בנימה זו אני ממליצה בחום לכל המתלבטים: קומו ועשו מעשה, נסו את מזלכם עם אנשים טובי לב ומקצועיים, העשירו את חייכם בכל תחום שהארגון מציע. אני ראיתי מכך פלאים.

תודה ממעמקי הלב,

ואשמח שאף תפרסמו זאת ברבים.

מספר הטלפון של המחלקה לשלום בית בהידברות - 073-2221310

תגיות:שלום ביתפעילות הידברותמשובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה