חדשות בארץ

הפלסטינים: "'חוק המואזין' יגרור את האזור למלחמת דת"

ברשות הפלסטינית זועמים על אישורו של 'חוק המואזין': "מדובר בהתערבות אסורה שמתסיסה את רגשות המוסלמים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

הפלסטינים זועמים על אישורו של 'חוק המואזין': לאחר ש'חוק המואזין' אושר על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, נשמעים קולות גינוי ברשות הפלסטינית. לשכתו של אבו מאזן הוציאה הודעה, בה היא מזהירה מפני הסכנות של אישור ההצעה; יו"ר הרשות אמר שהאזור ייגרר לאסון בעקבות החוק. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה, הגיב ל'חוק המואזין' באמרו שהרשות תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בטענה שהחוק מפר חוקים ואמנות בינלאומיות, השומרות על המקומות הקדושים.

דובר פת"ח לשעבר בירושלים, ראפת עליאן, אמר כי אישור החוק מהווה מלחמת דת, ועל כל הפלגים הפלסטינים להיאבק בה.

שר ההקדשים הפלסטיני התייחס גם הוא לאישור החוק. "ההחלטה הזאת רוויה בקיצוניות כלפי בני הדת האיסלאמית בירושלים", אמר והוסיף כי החוק עלול לגרור את האזור למלחמת דת באמצעות הפרה של חופש הפולחן. "ההחלטה תהפוך את המוסלמים למחויבים יותר למקומותיהם הקדושים,  שמשקפים את זהותם הלאומית והפוליטית".

גם בחמאס הגיבו לחוק, ואמרו כי ההתערבות בהסדרי התפילה במסגדי מזרח ירושלים ובאל-אקצה מהווה חלק משינוי המונומנטים של ירושלים ומחיקת הזהות האיסלאמית ממנה. מדובר ב"התערבות אסורה בפולחן וגורם שמתסיס את רגשותיהם של כל המוסלמים", לשון הודעת חמאס. "החוק הזה מנוגד לחוקים ולאמנות הבינלאומיות השומרים על המקומות הקדושים".

כזכור, בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את 'חוק המואזין'. ההצבעה הועברה לקריאה טרומית בכנסת, ולאחר מכן לוועדות ולהמשך הצבעות.

מדובר בהצעת חוק שתאסור על בתי תפילה להשתמש במערכות כריזה בין השעות 11:00-7:00. ח"כ מוטי יוגב, שיזם את הצעת החוק, אמר כי היא מגיע על רקע "פגיעה במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלו". 

תגיות:חוק המואזיןפלסטיניםאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה