חדשות בעולם

פוטין וטראמפ שוחחו: "נקדם שיתוף פעולה חיובי בין שתי המעצמות"

נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, שוחח עם נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ. בשיחתם, סיכמו השניים ביניהם לשמור על קשר טלפוני קבוע

נשיא רוסיה ולדמיר פוטיןנשיא רוסיה ולדמיר פוטין
אא

הערב (שני) מסר הקרמלין בהודעה רשמית כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ. בשיחתם, הסכימו השניים לפעול למען "שיתוף פעולה חיובי" בין שתי המעצמות, ולקדם "עקרונות של כבוד הדדי ואי-התערבות בענייניה הפנימיים של כל מדינה". עוד נמסר בהודעתו של הקרמלין כי פוטין וטראמפ סיכמו ביניהם לשמור על קשר טלפוני קבוע, וכי הם מתכננים להיפגש בקרוב.

לאחר שניצח בבחירות, שיגר פוטין לטראמפ מברק ברכה. פוטין ציין כי הדיאלוג בין מוסקבה לוושינגטון ישרת את שתי המדינות, והביע תקווה לשיפור היחסים עם וושינגטון עם תחילת כהונתו של טראמפ.

בסוף השבוע האחרון הודה סרגיי ריבקוב, סגן שר החוץ של רוסיה, כי למוסקבה היו קשרים עם קמפיין טראמפ לפני היבחרו לנשיאות ארה"ב. ריבקוב צוטט בסוכנות הידיעות 'אינטרפקס' כי רבים מבעלי ההשפעה במעגל הקרוב של טראמפ תמכו בקשרים עם נציגים רוסים. "אנחנו ממשיכים בשיתוף הפעולה עם אנשיו של טראמפ", אמר ריבקוב וסירב לפרט.

קשריו של טראמפ עם רוסיה היו אחד מהנושאים הרגישים ביותר בקמפיין שלו. במהלך הקמפיין, החמיא טראמפ לפוטין והגדיר אותו כ"נשיא חזק". עוד קרא טראמפ לשפר את היחסים עם רוסיה. בנוגע לפרשת המיילים, קרא טראמפ לרוסיה לפרוץ למחשביה של קלינטון כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה שלה ב-FBI.

תגיות:דונלד טראמפולדמיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה