היסטוריה וארכיאולוגיה

במהלך חפירות ארכיאולוגיות: התגלה מטמון נדיר בן 3,600 שנה

חפירות ארכיאולוגיות בגן לאומי תל גזר שבשפלה נחשף מטמון נדיר, בן כ-3,600 שנה, של חפצי כסף וזהב

המטמון (צילום: באדיבות רשות העתיקות)המטמון (צילום: באדיבות רשות העתיקות)
אא

מטמון נדיר, בן כ-3,600 שנה, התגלה בחפירות ארכיאולוגיות בגן לאומי תל גזר שבשפלה.

המטמון מכיל פיסות כסף, טבעות ושרשרת, והוא התגלה בתוך יסודות של חדר מהתקופה הכנענית, כאשר כל פיסות הכסף והזהב מחוברות לגוש אחד, המונח בתוך כלי חרס. כלי החרס, בו הונח המטמון, היה עטוף באריג שעל חלק ממנו נותרה עדיין הטביעה. בדיקה של שרידי האריג העלתה כי מדובר באריג פשתן.

העובדה כי מדובר באריג פשתן ריגשה את החוקרים, שאמרו כי חשיבותו של ממצא זה גדולה. הסיבה לכך היא שעד היום נמצאו בישראל רק שני מכלולי אריגים המתוארכים לתקופת הכנענית, ביריחו ובראשון לציון.

"גזר הייתה בתקופה הכנענית אחת הערים החשובות ביותר בארץ ישראל, וחשיבותה נמשכה לתקופה הישראלית, עת בנה אותה מחדש המלך שלמה", אמר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "המטמון שהתגלה הינו הישג משמעותי, השופך אור על התרבות הכנענית בארץ ישראל לפני כ-3,600 שנים ומבסס עוד יותר את מעמדו של גן לאומי תל גזר כאתר וכפנינה ארכיאולוגית בעלי משמעות רבה בישראל", הוסיף גולדשטיין.

החפירות הארכיאולוגיות בגן לאומי תל גזר נערכות על-ידי משלחת משותפת של רשות הטבע והגנים, בחסות רשות העתיקות. החפירות נערכו בראשותם של הארכיאולוגים ד"ר צביקה צוק, מנהל אגף ארכיאולוגיה ברשות הטבע והגנים, ד"ר אלי ינאי גמלאי רשות העתיקות, ד"ר דן ורנר וד"ר ג'ים פרקר.

תגיות:מטמוןחפירות ארכיאולוגיותתל גזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה