חדשות בעולם

טראמפ: "אל תתנו לי משכורת. אני מוותר עליה"

"אפטר-פארטי": כעת, לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא – הגיע הזמן להעיף מבט אחורנית, אל תקופת קמפיין הבחירות שלו, במהלכו הבטיח קבל עם ועדה: "לא אקח אפילו דולר אחד כמשכורת'. האמנם יוכל איל הנדל"ן לעמוד בפיתוי בכל תקופת כהונתו, ולא לגעת במשכורת השנתית על סך 400,000 הדולרים?

אא

כל ילד קטן לומד ש'הבטחות צריך לקיים', על אחת כמה וכמה כשמדובר באדם שמדינות רבות בעולם נושאות אליו את עיניהן - הנשיא הנבחר דונאלד טרמפ.

לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד, קמפיינים רוויי הבטחות והצהרה אמיצה אחת – נשאלת השאלה האמנם

יקיים הנשיא את הדברים הרבים שהובטחו על ידו במהלך מסע הבחירות, ביניהם בניית חומה עם מקסיקו, ביטול ההסכם עם האיראנים, מניעת כניסתם של מוסלמים לרחבי ארה"ב ועוד ועוד.

אחת ההצהרות היותר משמעותיות שיצאו מפיו במהלך תקופת הבחירות, הייתה כי הוא מוותר כליל על משכורתו (השמנה יש לציין, שכן משכורתם של נשיאי ארה"ב עומדת על סכום עתק של 400,000 (!) דולר לשנה), וכי לא ייגע אף לא בדולר אחד.

במקביל, ורק למקרה שחלילה לא נשכח – דאג טראמפ לציין לאורך כל הקמפיין, כי כסף יש לו כמו מים, והדגיש שאין לו שום צורך במימון מצד בעלי הון. ואכן, מגזין 'פורבס' הפופולרי 'אישר' את הדברים, כשאמד את עושרו של טראמפ בכ-3.7 מיליון דולר.

הצהרה דומה 'השתחררה' מפיו גם בספטמבר אשתקד, בעת שנאם בעצרת בחירות בניו המפשייר. אז אמר טראמפ כי במידה וייבחר לנשיאות, הוא מוכן לא לקבל משכורת, וכי זה "לא ביג דיל בשבילי", לדבריו. בהמשך דאג אף לפזר 'ציוצים' ברשת החברתית טוויטר כשהשיב על שאלות הגולשים, והצהיר אף בכתב שאם ייבחר לנשיא "לא אקח אפילו דולר אחד. אני מוותר לחלוטין על המשכורת שלי, אם איבחר".

ימים יגידו אם אמנם יצליח איל הנדל"ן עתיר הממון, לעמוד בפיתוי ולהישאר נאמן להבטחתו.

תגיות:בחירותנשיאותארה"בדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה