חדשות יהדות

הראשל"צ פוסק: כהנים יכולים לטוס מעל לבית קברות, אבל הר הבית הוא מחוץ לתחום

סערה רבתי נגרמה לאחרונה בעקבות השאלה האם מותר לכהנים לטוס מנתב"ג, היות והטיסות חולפות מעל בית קברות בחולון. לאחר דין ודברים בין הרבנים הראשיים ופוסקי ההלכה, הותרה לפרסום הקביעה כי אין חשש לכהנים לטוס, אולם כל המחמיר 'תבוא עליו ברכה'

אא

לפני שבועות אחדים סערה הרשת כמרקחה בעקבות השאלה האם מותר לכהנים לטוס מנתב"ג, היות והטיסות שיוצאות ממנו חולפות מעל לבית הקברות בחולון. השאלה הובאה לפתחם של גדולי הדור – הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף והגאב"ד הרה"ג ניסים קרליץ, ולאחר התדיינות רבת מחשבה פורסם השבוע פסק ההלכה.

לדברי הראשל"צ, אין כל חשש לכהנים לטוס מנתב"ג, ומותר לטוס במטוס שחולף מעל לבית הקברות – הן לספרדים והן לאשכנזים, אם כי לדבריו ישנם פוסקים שמחמירים בזה. "אבל ההלכה, כמו רוב הפוסקים, שאוהל זרוק לאו שמיה אוהל", הוא אומר ופוסק כי "מטוס או רכבת שעוברת גשר מעל בית קברות, בזה אין איסור. מעיקר הדין מותר לכתחילה, אבל המחמיר – תבוא עליו ברכה".

אולם לצד הפסיקה הנוכחית, מסייג הראשל"צ ומסביר כי דברים אלו אינם אמורים לגבי טיסה מסוק מעל הר הבית. "לא דומה להליקופטר שכידוע אסור לחוג בהליקופטר מעל להר הבית. כולם יודעים את זה. גם במטוס. צריך להיזהר בזה מאוד. הקדושה בוקעת ועולה עד הרקיע, וזה אסור".

תגיות:כהניםבית קברותפסק הלכההראשל"צ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה