טהרת המשפחה

"אני לא יודע מה אמר הרב לאשתי, אבל כשהיא סיימה את השיחה היא אמרה: ’אני מוכנה לשמור טהרה’"

סטיב התקרב ליהדות וקיווה מאוד שאשתו תתחיל לשמור טהרה, אך זה לא קרה. אחרי שיחה עם הרב זמיר, האישה הפתיעה: "אני מוכנה", ואיך כל זה מתקשר עם הדירה שבה מתגוררים בני הזוג, בדרום אמריקה?

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
אא

המכתב שהגיע לפני מספר חודשים למחלקת מתחברות של הידברות היה נוגע ללב. כתב אותו איש צעיר המתגורר באזור מוכר בדרום אמריקה, והוא סיפר: "אני נשוי לאשתי כבר מספר שנים ולאחרונה משתדל להתחזק בדת. אשתי לא מתחזקת, אבל היא רואה את השינוי הטוב שחל בי ולכן מוכנה לתת גם מעצמה. היא מדליקה נרות שבת ואופה חלות בכל יום שישי. אבל יש חלק אחד שקשה לה מאוד – זוהי שמירת הטהרה, והיא לא מוכנה לכך בשום פנים ואופן". סטיב גם הוסיף במכתבו וסיפר שבאזור בו הם מתגוררים אין כמעט יהודים, וודאי שלא שומרי מצוות. זה מה שגרם לכך שאין להם אפילו עם מי להתייעץ ואת מי לשאול.

בשלב זה נכנס ארגון הידברות לתמונה וקישר בין סטיב לבין הרב זמיר כהן, שהפנה אותו ואת אשתו לאחת מהרצאותיו בנושא הטהרה. הרב זמיר ביקש מבני הזוג לראות את ההרצאה ולאחר מכן ליצור אתו שוב קשר. כשהם עשו זאת הוא הפתיע את סטיב: "הפעם אני רוצה לדבר עם אשתך ולא אתך..."

האישה ההמומה נתנה את הסכמתה ובמשך שעה ארוכה שוחחה עם הרב בטלפון, וכאן הגיעה ההפתעה הגדולה. "אני לא יודע איך", סיפר לאחר מכן סטיב בהתרגשות, "אין לי שום הסבר, אבל אשתי שכל כך התנגדה לכל מה שנשמע קשור לטהרה, הסכימה להתחיל לנסות לשמור את המצווה".

חלפו מאז מספר ימים ושוב יצר סטיב קשר עם מחלקת מתחברות. הפעם הוא היה נבוך כשסיפר לאחת הרבניות שאשתו כבר שומרת ומקפידה, אבל שניהם מרגישים שהיא עושה את זה באופן לא נכון, ואין לה אף אחד בסביבה שהיא יכולה לשאול אותו ולהתייעץ אתו על כך.

באותו רגע התגייסו הרבניות של מתחברות למשימה. אמנם הפרש השעות בין דרום אמריקה לארץ היה משמעותי, אך האישה הצעירה שעד לא מזמן כלל לא הסכימה לשמוע על הנושא, הביעה נכונות ליצור אתן קשר בכל פעם בשעה שבע בבוקר (לפי השעון בדרום אמריקה) ויחד הן למדו דרך הטלפון את כל ההלכות הנדרשות .

חלפו מאז עוד מספר חודשים. מידי פעם הגיעה שיחת טלפון נוספת של האישה, מעבר לים, שביקשה לברר עוד דבר מה ולהתייעץ, אבל לאחרונה ממש הגיע טלפון מסוג שונה. הפעם היה זה סטיב על הקו כשהוא נרגש עד דמעות: "רק שתדעו", הוא בישר, "שבזכות שמירת הטהרה התחלנו אשתי ואני לשמור גם על מצוות נוספות. גם אני וגם אשתי שומרים שבת באופן מלא, אשתי התחילה לכסות את הראש ואני הולך עם כיפה. לאחרונה, אחרי כמה שנים שחיפשנו לקנות דירה ולא מצאנו, מצאנו דירה בתוך הקהילה היהודית, במרחק קצר מבית הכנסת. עכשיו נוכל להיות חלק מהקהילה", הוא סיים בהתרגשות, "עכשיו אנחנו מרגישים ממש חלק מהעם היהודי".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה