סיפורי אמונה

הכלה התעקשה: "רוצה להתחתן איתו אפילו שהוא חולה מאד"

סיפור מיוחד לפרשת השבוע, פרשת נח, על כח הנתינה: אפילו לבעלי החיים בתיבה, וכל שכן נתינה לבני אדם. וגם: הכלה שהרוויחה בן זוג לחיים והעניקה לו חיים מחדש בברכת הצדיק

  • ב' חשון התשע"ז
אא

זוג שהתארס לא מכבר הגיע לפני הגאון רבי יעקב ישראל קנייבסקי - בעל ה"קהילות יעקב", שנודע בכינויו (על שם עיירת הולדתו) ה"סטייפלער" זצ"ל - כדי לפרק את הזוגיות לפני החתונה.

לשאלת הרב מה אירע, השיב החתן כי לאחר האירוסין חש תקופה ארוכה שלא בטוב ולאחר סדרת בדיקות התברר לו כי נתגלתה אצלו מחלה ממארת. מכיוון והוא אוהב את ארוסתו מאוד, הוא מבקש לבטל את השידוך כדי לא לגרום לה צער.

שאל הרב את החתן: "ומדוע באת אלי איתה?" 

ענה החתן: "כי היא מסרבת לביטול השידוך!"

נפעם הרב, ושאל הרב את הכלה הטרייה: "האם את מבינה את המשמעות?"

השיבה הכלה בבכי: "כן. אני יודעת שייתכן ויהיה לי קשה, ייתכן שאפילו לא נוכל לחיות יחד זמן רב, אבל אני אוהבת את החתן מאוד ואני בטוחה בדבר אחד: אף אחד לא יטפל בו כפי שאני יעשה זאת בשבילו!" והיא הוסיפה: "עם האושר שאני אביא לו, אני מאמינה שהוא גם יצא מהמחלה הזו!"...

חשב הסטייפלר ואמר: "אני רוצה לספר לכם סיפור: המדרש (בבראשית רבה, על פרשת נח) מביא סיפור שאירע עם אלכסנדר מוקדון שהיה גיבור מלחמה וכבש חלקים גדולים מהעולם. כאשר הגיע אלכסנדר מוקדון למדינה ושמה קציא, יצא מלך קציא לקראתו עם שריו וביקש לכרות עמו ברית שלום ולהיכנע ללא מלחמה. אלכסנדר הסכים.

ישב אלכסנדר מוקדון ליד מלך קציא ורצה לדעת כיצד הם דנים את דינם. הגיעו שני אנשים לפני מלך קציא לדין מוזר מאוד: האחד קנה מחברו חורבה, בתוך החורבה נמצא אוצר. הקונה טען שהאוצר שייך למוכר, כי הוא קנה רק חורבה ולא אוצר. והמוכר טען שהוא מכר את החורבה כולל מה שבתוכה. כל אחד טען שזה שייך לשני...

אמר אלכסנדר מוקדון בלחש למלך קציא: אני הייתי הורג את שניהם והאוצר מוחרם למלכות...

אמר לו מלך קציא: אם השמש זורחת בארצכם ויש לכם אוכל, הרי שזה רק בזכות בעלי החיים. מה זה עיוות הדין הזה?

פנה מלך קציא לאחד מהם: "יש לך בן זכר?" והנשאל השיב שכן. פנה המלך לשני: "יש לך בת?" והשיב בחיוב. 

אמר מלך קציא: "לכו תחתנו את הבן עם הבת ותנו לשניהם את הכסף"...

שאל הסטייפלער את בני הזוג המאורסים: לשם מה חז"ל סיפרו לנו את הסיפור הזה דווקא בפרשת נח? מה ניתן ללמוד ממנו?

משום שבפרשת נח נאמר "ויזכור אלוקים את נח ואת כל החיה ואת כל הבהמה אשר איתו בתיבה", יש שמפרשים את הפסוק בדרך של שאלה ותשובה: "ויזכור אלוקים את נח", ומה זכר לו ה'? "את כל החיה ואת כל הבהמה אשר איתו בתיבה", שנח דאג להם במשך כל זמן המבול במסירות רבה והאכיל אותם. 

"רואים אנו", חידד הסטייפלר, "כשיש נתינה משני הצדדים רק דבר טוב יכול לצאת מזה! לכן, לכו ותתחתנו ואני מברך אתכם בחיים טובים, בריאים ומאושרים!"

וכך היה.החתן ערך עוד לפני החתונה בדיקות נוספות, והתברר שכל מה שראו במפורש בבדיקות הראשונות, נעלם לחלוטין בבדיקות השניות. הכל בזכות הקרבת בני הזוג שכל אחד ויתר למען השני, ובזכות ברכתו של בעל ה"קהילות יעקב".

הם בנו בית נאמן וזכו לדור ישרים מבורך!...

תגיות:סיפור לשבתהרב יעקב ישראל קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה