חדשות יהדות

ראש הממשלה לנשות הכותל: "האירועים המצערים לא תורמים לפתרון"

ראש הממשלה נזף בנשות הכותל על המראות המזעזעים שנראו היום בכותל המערבי, כשהוכנסו אליו ספרי תורה בתהלוכה מעורבת. מלשכתו נמסר: "זה הזמן להידברות, לא לחיכוך"

נשות הכותל (צילום: פלאש 90)נשות הכותל (צילום: פלאש 90)
אא

יום עצוב בכותל המערבי. על אף זעקתו של הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי ביום האתמול ובקשתו מקבוצות הרפורמים שיימנעו מלצאת בתהלוכה מעורבת עם ספרי תורה, יצאה תכניתם אל הפועל.

בשעות הבוקר יצאה קבוצה של כ-200 נשים וגברים מהתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות יחד עם נשים מ'נשות הכותל' בתהלוכה מעורבת עם ספרי תורה, במטרה להכניסם לרחבת עזרת הנשים. למרות שהיו במקום כוחות משטרה, השוטרים לא התערבו בתהלוכה, ואפשרו להם להכניס את ספרי התורה, תוך כדי העברתם מיד ליד בביזיון רב.

בשעה האחרונה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא וציין: "האירועים המצערים שהתרחשו היום ברחבת הכותל לא תורמים לקידום פתרון מוסכם להסדרי התפילה במקום".

מלשכתו ציינו כי אתמול (יום ג') הם העבירו מסרים למנהיגי התנועות שהגיעו מארה"ב כדי להשתתף בפרובוקציה: "ראש הממשלה ויו"ר הכנסת הדגישו אתמול בפני מנהיגי הזרמים הלא אורתודוכסים שזה הזמן להידברות ולא לחיכוך".

הרפורמים מבחינתם ראו את התהלוכה המעורבת כהצלחה גדולה ואף התהדרו בכך שהמשטרה לא עצרה בעדם. גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, התבטא: "הכותל המערבי לא יהיה אותו כותל אחרי היום הזה. היום שחררנו את הכותל משליטת החרדים. המפלגות החרדיות לא יקבעו לרוב העם היהודי איך להתפלל. אנחנו לא מוכנים יותר לא לאפליה ולא להסתה. אם ממשלת ישראל לא תיישם את מתווה הפשרה, אנחנו נחזיר את הכותל לידי העם היהודי כולו".

תגיות:נשות הכותלביבי נתניהוהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה