חדשות בעולם

מדהים: כתובת בערבית קדומה ובה השם ’בית אלמקדס’ - התגלתה במסגד מרכזי

כתובת ערבית קדומה שהתגלתה במסגד המרכזי בכפר נובא הסמוך לחברון, שופכת אור על התקופה שבה הושפעה התרבות המוסלמית מהתרבות היהודית האותנטית. בכתובת - שנחרטה לפני מאות שנים על לוח עשוי אבן גיר ברוחב 60 ס"מ, מכונה המבנה של כיפת הסלע בשם 'בית אלמקדס' – או בתרגום חופשי, בית המקדש

צילום אילוסטרציה: Shutterstock)צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
אא

מדהים: כתובת ערבית קדומה שהתגלתה במסגד המרכזי בכפר נובא הסמוך לחברון, שופכת אור על התקופה שבה הושפעה התרבות המוסלמית מהתרבות היהודית האותנטית. בכתובת - שנחרטה לפני מאות שנים על לוח עשוי אבן גיר ברוחב 60 ס"מ, מכונה המבנה של כיפת הסלע בשם 'בית אלמקדס' – או בתרגום חופשי, בית המקדש.

בעקבות התגלית נערך מחקר מטעם רשות העתיקות, ובמסגרתו הסבירו הארכיאולוגים אסף אברהם ופרץ ראובן, שמגילוי זה ניתן ללמוד על השפעת התרבות והמסורת היהודית, על האסלאם בראשית דרכו (בתקופה של טרום כיבוש ירושלים).

"הבחירה להשתמש דווקא בשם 'בית אלמקדס' - איננה מקרית", מסביר אברהם. "על סמך המחקר, הכתובת מהכפר נובא, ביחד עם מסורות מוסלמיות נוספות, מראה כי הקמת מבנה כיפת הסלע קשורה בזיהוי מיקומו של בית המקדש היהודי שקדם לו. "בניית מבנה כיפת הסלע בהשראת המקדש המקראי, הייתה למעשה אחת הפעולות המשמעותיות ביותר בשלהי העת העתיקה".

תגיות:מוסלמיםמסגדבית המקדשאל אקצא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה