חדשות בעולם

מדהים: בן ה-16 התעורר מתרדמת, והחל לדבר ספרדית שוטפת

בשבוע האחרון, הוכתה הקהילה הרפואית בארה"ב בהלם כאשר פגוע ראש דובר אנגלית בן 16, ששהה שלושה ימים בתרדמת – החל לדבר בספרדית שוטפת, כשהתעורר. הנער: "זה הרגיש לי מאוד טבעי"

ראובן נסמו (צילום מסך יוטיוב)ראובן נסמו (צילום מסך יוטיוב)
אא

לאחר שנפצע בראשו במהלך משחק כדורגל, במשך שלושה ימים שהה ראובן נסמו בן ה-16 מארה"ב - במצב של תרדמת. פגיעת הראש של נסמו נגרמה לאחר ששחקן אחר בקבוצת הכדורגל שבה הוא משחק, בעט בראשו בטעות. כתוצאה מהבעיטה זועזע מוחו של נסמו קשות, והוא איבד את ההכרה.

אולם כשהתעורר, הוכו רופאיו ובני משפחתו בתדהמה: למרות שבביתו דיברו רק בשפה האנגלית, נסמו פתח את פיו ודיבר בספרדית שוטפת. "זה הרגיש לי מאוד טבעי", אמר ראובן בראיונות שנעשו עמו לאחר מכן. "זה אמנם היה מעט מוזר, אבל נהניתי מזה מאוד. זה היה מיוחד בעבורי".

בראותם את ה'פלא' הגדול שלפניהם, שאלו הרופאים את אמו של נסמו, באיזו שפה הם מדברים במשפחה. אך היא התקשתה להבין, את פשר השאלה המוזרה. זה היה לפני שסיפרו לה שבנה התעורר כשהוא דובר שפה שמעולם לא הכיר לעומק. "האמת? לא כל כך משנה לי באיזו שפה הוא מדבר, העיקר שהבן שלי יהיה בריא", אמרה.

לצד ההלם ה'ראשוני', ידעו הרופאים לכוון את האצבע לעבר התופעה הידועה, המכונה בשם 'סינדרום המבטא הזר'. לדבריהם, היא באה לידי ביטוי כאשר למוח נגרם שינוי מסוים כתוצאה מפגיעה קטלנית שחווה. "במקרים אחדים משתנה רק המבטא, ובאחרים משתנה השפה כולה", הם מסבירים.

עד היום – חודש לאחר שפקח את עיניו, מדבר ראובן ספרדית שוטפת לצד האנגלית ששגורה בפיו, אולם מודה כי לאט לאט נמחקות לו מילים מהז'רגון הספרדי.

תגיות:שפותנסתרדמתארהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה