טהרת המשפחה

"אחרי חמש שנות נישואין גיליתי: אני לא שומרת טהרה כנדרש"

זה התחיל בשיחה שהגיעה למאיה בטעות, והמשיך בתגלית מסעירה שמאיה גילתה על עצמה: היא לא שומרת טהרה כנדרש. את המהפך היא החליטה לעשות כבר באותו רגע, וזה לא היה קל

אא

שיחת הטלפון מהרבנית של 'הידברות' תפסה את מאיה במקום הכי פחות מתאים שיכול להיות. "הייתי אז בנופש עם בעלי באילת", היא מספרת, "זה היה נופש אחרי תקופה מאוד עמוסה אצל שנינו. ישבנו ואכלנו ארוחת צהריים, ואז הגיעה שיחת הטלפון..."

על הקו, הייתה כאמור אחת הרבניות שפועלות במחלקת 'מתחברות' של הארגון. התברר שהייתה לה טעות במספר והיא ביקשה בכלל להגיע לאישה אחרת. הרבנית התנצלה, אך בינתיים שאלה את מאיה כבדרך אגב: "אם כבר אנחנו משוחחות, אולי מעניין אותך לשמוע קצת על טהרת המשפחה?"

"הדבר שהכי פחות התאים לי באותו זמן היה לשמוע שיחת מוסר", מספרת מאיה בכנות, "אבל בגלל שאני לא אוהבת לפגוע באנשים, אז אמרתי לרבנית, שבכלל לא היה לי מושג מיהי, שאולי נשוחח בהזדמנות אחרת".

השיחה הסתיימה, אך רגע לאחר מכן הטלפון צלצל שוב. "רציתי רק לשאול", אמרה לה הרבנית, "אם את אולי רוצה שאבקש מהרב שיברך אותך".

כאן מציינת מאיה שהיא פתאום הרגישה שנמס לה משהו בלב. "בעלי שישב לצדי התגלגל מצחוק, והוא אמר לי שהוא יכול לברך אותי ושלא צריך שום רב", היא מספרת, "אבל אני הרגשתי אחרת, היה בקול של הרבנית משהו כל כך חם ואמתי, ובדיוק גם היו לי שאלות בנושא הטהרה שאף פעם לא היה לי את מי לשאול. אז סיכמתי עם הרבנית שבעוד שעתיים, כשבעלי ינוח, אני אתקשר אליה".

ובאמת כך היה. מאיה חייגה לרבנית ומצאה את עצמה כשהיא נפתחת ומספרת לה. "סיפרתי לרבנית על כך שיש לי נכות מסוימת ביד, שבגללה אני חוששת מאוד לטבול במקווה. אמרתי לה שבגלל הנכות אני טובלת רק בתקופות שבהן היד שלי לא חבושה, ואלו תקופות מעטות מאוד. הרבנית בתוך מספר דקות כבר העלתה על הקו אשת מקצוע שמתמצאת מאוד בתחום, והיא שאלה אותי את השאלות הנכונות והסבירה לי למה הנכות לא צריכה לעכב אותי, ולמה מותר לי לטבול אפילו כשהיד חבושה וזה לא מהווה חציצה".

ומאיה מציינת שהשיחה נמשכה שעה ארוכה. "כשסיימתי אותה לא האמנתי לכך שדיברתי עם רבנית ושחשפתי כך בפניה את כל השאלות שהיו לי תמיד. זה כל כך לא אני".

אבל בכל זאת, ברגע שהשיחה הסתיימה, הרגישה מאיה תחושת מחויבות בלתי מוסברת. "אמרתי לעצמי שאם מוטל עליי לשמור טהרה בשלמות, כמו כל אישה יהודייה אחרת, אז זה מה שאעשה". והדבר המדהים ביותר שמאיה מספרת הוא שאת שמירת ההלכות היא התחילה עוד כשהם היו במהלך הנופש. "מבחינתי זו הייתה מסירות נפש של ממש, כי כל כך חיכינו לנופש הזוגי הזה, ובכל זאת החלטתי שאני שומרת על הטהרה מכל משמר, ואת מה שהבטחתי אני עושה".

ומאיה מוסיפה: "אני קוראת בכל פעם סיפורים של נשים שהתחילו לשמור טהרה וראו ניסים ונפלאות. אני רוצה לומר – אני עוד לא זכיתי לראות ניסים בזכות הטהרה, אני מחכה לילדים כבר כמה שנים ועוד לא נפקדתי, יש לי גם בעיות פרנסה שלא נפתרו ויש גם את הבעיה הרפואית שמאוד מקשה עליי, אבל בכל זאת אני מאושרת בכך שהתחלתי לעשות את מה שמוטל עליי ואני לגמרי שלמה עם זה. ולחשוב שכל זה התחיל בגלל טעות בשיחת טלפון? הרי זו השגחה של ממש".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה