חדשות יהדות

שיא גינס? בית כנסת תימני בירושלים, מציג לולב באורך 2.7 (!) מטרים

אתרוג ששבר שיא גינס, ולולב באורך 2.7 מטרים. הכירו את חיבוב המצווה המיוחד של העדה התימנית, וההידור שלה במצוות ארבעת המינים

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא
 
 

זו אינה הפעם הראשונה שארבעת המינים בגדלים יוצאי דופן, מגיעים לפתחה של העדה התימנית - הידועה בהידור מצוות מיוחד בכל הנוגע לארבעת המינים. לפני שבע שנים, חקלאי בשם יוסי פרחי הציג לתקשורת אתרוג באורך 2.7 ס"מ ובמשקל של למעלה משלושה קילוגרמים. פרחי טען כי זהו 'האתרוג הגדול בעולם', ואף הגיש בקשה להיכלל בספר של 'שיאי גינס'.

הפעם, לולב באורך 2.7 (!) מטרים שהוצג בבית הכנסת 'שלום ורעות' בירושלים, על ידי בעליו אלון צבר - זוכה לאהדה רבה בקרב אנשי העדה. ומסתבר שמדי שנה בחג הסוכות, חוזר הריטואל על עצמו. "לאבא שלי יש חבר שהוא גנן, ובכל שנה אנחנו מבקשים ממנו שיביא לנו לולב ארוך במיוחד", מסביר צבר ומוסיף כי בשנים עברו זכו לקבל מאותו חבר, לולב בגובה של 2-2.3 מטרים.  

בתמונה: האתרוג של יוסי פרחי, ששבר שיא (צילום מסך ערוץ 10)בתמונה: האתרוג של יוסי פרחי, ששבר שיא (צילום מסך ערוץ 10)

לדברי צבר, מרגע שנכנס הלולב לבית הכנסת בו הוא מתפלל - הצליח להלהיב את ציבור המתפללים, והפך לשיחת היום. "כשאנשים עוצרים אותי ברחוב ומביטים בו, נופלת להם הכיפה, כי הם מרימים את ראשם גבוה. אז אני אומר להם שכדי לראות את הלולב, הם צריכים להחזיק את הכיפה, כדי שלא תיפול". לדבריו, בשל גובהו, הלולב לא מצליח להיכנס לחדר וכמעט בלתי אפשרי להעמידו בבית. "לכן הוא 'ישן' איתי בחדר, ושם אני שומר עליו", מסביר צבר.

תגיות:ארבעת המיניםשיא גינסאטרקציההידור מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה