חדשות בארץ

הפיגוע בירושלים: החיילים פתחו באש על רכב לא נכון

תחקיר הפיגוע שארע בירושלים מעלה כי החיילים פתחו באש על רכב לא נכון, מה שהוביל לעיכוב בלכידתו של המחבל. עוד נודע כי חייל חמוש נמלט מהזירה

זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)
אא

פרטים נוספים מתפרסמים על הפיגוע שהתרחש בתחילת השבוע בירושלים, בו נרצחו סמ"ר יוסי קירמה ולבנה מליחי הי"ד. במסגרת תחקיר של המשטרה שמתפרסם בימים אלו נחשף מה באמת קרה במקום בעת שניסו להשתלט על המחבל, אשר שמו נחשף כעת לראשונה - מסבאח אבו סביח, בן 39 משכונת סילוואן.

חקירת הפיגוע העלתה כי הפיגוע החל כאשר המחבל שנסע ברכב מסוג טויוטה עצר בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, החל לירות לכל עבר ונמלט מיד מהמקום. בעודו בורח רדפו אחריו אזרחים וחיילים ללא נשק. בתחקיר גם צוין כי חייל שכן נשא עמו נשק, נראה כשהוא נמלט מהזירה במקום לעצור את מסע הדמים. היה גם אזרח עם נשק שניסה לחתור למגע, אך בינתיים המחבל הספיק להסתלק ברכבו ולעבור לזירה הבאה.

בתוך כך התברר שהשוטרים שהגיעו למקום זיהו רכב אחר, דומה לשל המחבל, ופתחו לעברו באש. אחד השוטרים אף דיווח בקשר כי הרכב עם המחבל הוא טויוטה אפורה, מה שהתגלה בהמשך כבלתי נכון, שכן מדובר היה בטויוטה לבנה. בשל הבלבול שנוצר, הצליחו השוטרים רק לאחר כארבע דקות לאתר את המחבל ולירות בו. אחד מהם שהתקרב לרכב אף מצא בתוכו רימון ועל כן הוא הורה לחבריו שלא להתקרב לרכב עד לנטרולו.

מהמשטרה נמסר כי בהתאם לנסיבות, העובדה שהאירוע הסתיים לאחר ארבע דקות מלמדת שהשוטרים פעלו כראוי. בנוגע לחייל שנשא נשק ונמלט, המשטרה העבירה את הממצאים לצה"ל והמליצה למפקדים לפעול בהסברה מול החיילים.

דובר צה"ל מסר: "רוח המפקדים והחיילים בצה"ל הינה לחתור למגע על מנת להביא אירועים מסוג זה לסיומם בצורה מקצועית ומהירה. נציין כי חיילי צה"ל סיכלו בשנה האחרונה מעל מאה פיגועים".

תגיות:פיגועחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה