חדשות בארץ

התרגשות בנתב"ג: עולי אתיופיה הגיעו והתאחדו עם משפחותיהם

עשרות עולים חדשים מאתיופיה הגיעו לארץ והתאחדו עם בני משפחותיהם. המהלך מגיע כחלק מתוכנית הממשלה להעלאת בני הפלאשמורה בתוך חמש שנים, ומה יהיה עם האלפים שנותרו מאחור?

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שנה חדשה ועלייה חדשה: 64 עולים חדשים מאתיופיה התקבלו אתמול (ראשון) בערב בטקס מרגש בנתב"ג. מאות מאזרחי ישראל השתתפו בקבלת הפנים תוך שירת "עם ישראל חי". העלייה הובילה לאיחוד משפחות מרגש בקרב הורים ובניהם שלא ראו זה את זה כבר שנים, חלקם למעלה מעשור.

העולים החדשים שהגיעו לארץ מהווים את השלב הראשון ביישום החלטת הממשלה להעלות כ-9000 מבני הפלאשמורה בתוך חמש שנים.  בתחילה הקפיא משרד ראש הממשלה את התכנית, אך לאחר משבר קואליציוני ולחץ שהופעל על ידי חברי הכנסת הוחלט להעלות בתוך שנה 1300 איש מתוך האלפים שממתינים במחנות המעבר בגונדר ובאדיס אבבה. העולים שהגיעו אתמול הם הראשונים שמגיעים במסגרת החלטה זו.

מה יעלה בגורלם של אלפים רבים מבני הפלאשמורה שעוד לא זכו לעלות ארצה? התשובה למרבה הצער אינה ברורה, שכן אין עבורם תקציבים מספקים.

עם זאת, דווקא שרת הקליטה סופה לנדבר נשמעה אופטימית, וכשנשאלה מה יעלה בגורלם של אלו שנותרו במחנות המעבר, היא השיבה: "הם בדרך".

תגיות:עליהעוליםאתיופיםיהודי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה