חדשות בארץ

אסון בדרום: טייס F-16 נהרג ומטוסו עלה באש

טייס נהרג הערב בעת שמטוסו עלה באש והוא לא הצליח להיחלץ ממנו. בתקרית נפצע הנווט של המטוס באורח קל. נפתח צוות חקירה שיבדוק את נסיבות האירוע

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אסון התרחש הערב בבסיס רמון שבדרום, כאשר מטוס סופה (F-16) ששב מתקיפה ברצועת עזה, החל לבעור מסיבה שאינה ברורה. הטייס שהיה בתוכו ניסה לנטוש אותו, אך נהרג במהלך ניסיון הנטישה. בתקרית נפצע הנווט של המטוס באורח קל ופונה לבית החולים תל השומר. בעקבות כך מפקד חיל האוויר מינה צוות חקירה שיחקור את נסיבות התאונה. צוות החקירה עתיד לבדוק אם תקלה במערכת החימוש או קצר חשמלי גרמו להתרסקות המטוס.

הטייס, כפי שנמסר מצה"ל הוא רב-סרן אוהד כהן נוב, סגן מפקד טייסת בחיל האוויר, בן 34, נשוי ואב לילדה קטנה שציפה עם רעייתו לתינוק. דובר צה"ל מסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". גורמים בצה"ל ציינו כי מדובר בטייס מקצועי ומאוד מוערך.

תקרית מצערת זו מתרחשת כשלוש שנים אחרי תקרית בה נטשו טייס ונווט מטוס F-16 בשל תקלה במנוע מול חופי ישראל במהלך טיסת אימונים. באותה טיסה חולצו השניים בשלום על ידי כוחות של חיל האוויר, לאחר שהם הצליחו לחלץ את עצמם וצנחו אל המים.

שלוש שנים קודם לכן התרסק מטוס F-16 של חיל האוויר בתאונת אימונים במרכז מכתש רמון והטייס והנווט נהרגו. כשנה קודם לכן נהרג בתאונת אימונים בדרום הר חברון אסף רמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון. תקריות נוספות אירעו למטוסי -F-16 גם בשנת 2012 אך לא היו בהן נפגעים.

תגיות:אסוןטייסF-16

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה