חדשות בעולם

ערב ראש השנה: טרור במוסקבה

אלמוני עם אקדח ומיכל בנזין ניסה לפרוץ לבית כנסת  במוסקבה, הוא נעצר על ידי המאבטחים, וירה באחד מהם. 150 המתפללים והרב ששהו בתוך בית הכנסת ניצלו

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

טרור במוסקבה: מאבטח נפצע לאחר שנורה על ידי חמוש שניסה לפרוץ לבית הכנסת והודיע כי הוא עומד להעלות אותו באש. הדבר קרה בתפילת ערבית של מוצאי שבת. היורה הוא איוון לבדייב, בן 40 מקורולוב, אשר על פי הדיווחים נשא עמו מיכל בנזין כדי להשתמש בו לצורך השריפה. המניע למעשיו עדיין אינו ברור.

המאבטח נפצע כאשר ניסה למנוע מהחשוד להיכנס אל תוך בית הכנסת, והחמוש ירה בו ופצע אותו. הוא פונה מהמקום במצב קשה מאוד, לאחר שנפגע בראשו ובחזהו. גורמים משטרתיים במוסקבה ציינו כי היורה נלכד ונעצר.

באותה עת שהו בבית הכנסת הרב הראשי של מוסקבה – הרב פנחס גולדשמידט, יחד עם 150 מתפללים נוספים, ובחסדי שמיים איש מהם לא נפגע. בקהילה במוסקבה ציינו כי בטרם שהחמוש התעמת עם המאבטח הוא ביקש לפגוש את הרב גולדשמידט.

אחרי האירוע ביקש הרב גולדשמידט למסור: "התפילות בראש השנה יתנהלו כסידרן. אנחנו מתנהלים בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם משטרת מוסקבה, ואני מברך את כל בית ישראל בכתיבה וחתימה טובה". עוד הוא אמר: "אני קורא לכל יהודי מוסקבה ולכל יהודי אירופה לפקוד את  בתי הכנסת בימי ראש השנה והחגים ובזאת נצהיר בפני עם ועולם כי אנחנו לא מפחדים . כל בתי הכנסת מאובטחים כיאות עם שיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון המקומיים בכל מדינה".

תגיות:מוסקבהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה