פוריות

"חמישה חודשים אחרי שהתחלתי לכסות את הראש – נכנסתי סוף סוף להריון"

בעיצומם של טיפולי פוריות קשים, קיבלה ליאת על עצמה לכסות את ראשה, למרות החששות הכבדים מתגובות הסביבה. הישועה לא איחרה לבוא. "הקב"ה לא שוכח אף אחד", היא אומרת

אא

ליאת ותומר הכירו לפני ארבע שנים באתר 'שבע ברכות', ונישאו בשעה טובה. כמו כל זוג שחולם על משפחה, גם הם ניסו להביא ילדים לעולם, אך ללא הצלחה. "זו הייתה תקופה מאוד קשה עבורי", משחזרת ליאת. "עלו בי הרבה תחושות עצב ודיכאון, ולא ראיתי את הסוף במנהרה החשוכה הזו".

בשנה הראשונה חשבו שזה אולי נובע מלחץ. אולם כעבור שנתיים, כשניסו הכל ושום דבר לא הלך, החליטו להישמע לעצות המשפחה המורחבת, ולנסות טיפולי פוריות. "היות והתחתנתי יחסית בגיל מאוחר, ידעתי שאין לי את כל הזמן שבעולם. תחושת פחד תמידית ליוותה אותי, ולא משנה כמה ניסיתי להתחזק באמונה ש'זה יבוא', כלום לא עזר. הפחד היה משתק".

למה בעצם?

"הבנתי שמשהו לא בסדר, אבל לא ידעתי מה בדיוק, ופחדתי שהרצון העז הזה להביא ילדים לעולם, פשוט לא יתממש חלילה". לדברי ליאת, הקושי להיכנס להריון הביא עמו קשיים בחזיתות נוספות, כמו למשל איכות הזוגיות -שירדה פלאים.

ואז הגיע תורם של טיפולי הפוריות, וגם שם נדרשו ליאת ותומר לניסיון קשה, ולא מעט אכזבות. "אחת התחושות היותר קשות במהלך טיפולי הפוריות, היא הציפיה שמתבדה. ולנו זה קרה שלוש פעמים. שלושה ניסיונות קשים מנשוא, שפשוט מרסקים אותך".

בשל החשש מביורוקרטיה וסחבת בקופת החולים הרגילה, פנו בני הזוג לטיפול פוריות אצל רופא פרטי, שעלות פגישת הייעוץ אצלו עומדת על 750 ₪. "בהמשך הטיפולים, קיבלתי החזר מהקופה על חלק מהפגישות שלנו. לי היה חשוב לקבל גם את היחס הראוי בתהליך הארוך הזה, ולדעתי היחס הוא אחר כשאת פונה לסקטור הפרטי".

במהלך הבדיקות התגלה שבעיית הפוריות נעוצה במה שמתקרא בעגה הרפואית 'תסמונת השחלות הפוליציסטיות' – ההפרעה האנדוקרינית השכיחה ביותר אצל נשים בגילאי 12-45. "היה לנו מזל שזה היה רק זה", מסבירה ליאת. "בעיית פוריות כזו אצל אישה, ניתנת לטיפול בעזרת כדורים, זריקות, מעקבי אולטראסאונד, בדיקות דם, ביוץ שיגדיל את ההורמונים..."

 

"אמרתי לעצמי: 'איך אני אשים כיסוי ראש? כולם יצחקו עליי"

במשך שנה וחצי, בד בבד לטיפולי הפוריות, ליאת קיבלה על עצמה ליאת להתחזק ברוחניותה ביתר שאת: לימוד הלכותטהרה בקבוצת ווטסאפ מיוחדת בת 250 נשים, שיעורי תורה, תפילה בקברות צדיקים, ליווי הלכתי של תהליך הפוריות עם משגיחים של מכון 'פועה', אמירת תהלים מדי יום – לפחות 30 פרקים, לימוד יומיומי מהספר 'שעריו בתודה' של הרב ארוש, תרומה למח' 'אמ"א' בהידברות, וגולת הכותרת – כיסוי ראש מלא, שקיבלה על עצמה בערב הפרשת עם המנחה הפופולרית ואהובת הקהל ענת בן ארי, ברמת גן.

כעת נחזור קצת אחורה. למעשה, ההחלטה לשים כיסוי ראש התגבשה בה עוד הרבה לפני כן, בעקבות חלום עוצמתי במיוחד שחלמה על אישה בשם רחל, שהגיעה אליה בדמותה של אישה צדיקה במיוחד, אחותו של סבה, שחיבקה אותה עם דמעות התרגשות בעיניים, ואמרה לה: "מה את דואגת? יהיו לך ילדים, רק תשימי כיסוי ראש".

"ואז היא הלכה, ובחלום ראיתי את עצמי יושבת על הרצפה ובוכה. אמרתי לעצמי: 'איך אני אשים כיסוי ראש? כולם יצחקו עליי, והמשפחה שלי לא תקבל את זה", מספרת ליאת.

וחזרה לעניינו, ערב הפרשת החלה ברמת גן. "לפני שהערב התחיל, סיירתי במקום וראיתי דוכן של כיסויי ראש מאוד יפים. בחרתי אחד מהם, אך כשהלכתי לשלם גיליתי שאין לי מספיק כסף מזומן, וזוהי אופציית התשלום היחידה שהייתה שם".

מביך. מה עשית?

"פשוט מאוד. פניתי לבורא עולם ואמרתי לו: 'אם אתה רוצה שאשים כיסוי ראש, אז תעזור לי'. ו... הוא לא נשאר אדיש לתפילתי. התרחקתי מהדוכן, אבל לא עברו שתי דקות, וניגשו אליי שתי בנות צעירות. הן חייכו אליי בבושה, אמרו לי שהן ראו אותי מסתכלת על כיסויי הראש, ושאלו למה לא קניתי את המטפחת שרציתי.

"כשסיפרתי להן למה, הן ביקשו להוסיף לי את הסכום החסר, וכיוונו שמצווה זו תעמוד להן, שיזכו לזיווג הגון. התרגשתי מזה מאוד, זה היה הסימן המובהק בשבילי שה' רוצה את זה, שזה ישמח אותו אם אשים כיסוי ראש. אז זה מה שעשיתי".

 

ואפילו בהסתרה: הנס שהגיע בעקבות כיסוי הראש

חמישה חודשים לאחר שכיסתה את ראשה - בטיפול הפוריות הבא שעשתה, נקלטה ברוך ה'. "זה היה נס כפול, היות וזה גם היה הטיפול הראשון שבו עירבתי את מכון 'פועה'. הם פיקחו על התהליך בשבע עיניים, נכחו במעבדה בעת התהליך ופיקחו על הכל".

מה המסר שלך לזוגות שמתמודדים עם הניסיון הקשה הזה?

"טיפולי פוריות הוא מסע שלא תמיד יודעים את סופו, אבל הקב"ה לא שוכח אף אחד. התקופה הזו הייתה עבורי מאוד מאתגרת, ולמדתי על עצמי ועל בן זוגי, המון דברים חשובים. אף אחד לא יכול לדעת מה הזמן המתאים והנכון בשבילו לגדל ילדים, וכל עכבה לטובה. לפעמים הקב"ה רוצה שנתחזק עוד קצת באמונה, ונתקרב עוד כדי שהוא ייצא לקראתנו".

"אני יכולה לספר לכם שבכל אותה תקופה, לצד הכאב, הצער והדמעות – אמרתי תודה כל יום, על זה שאין לי עדיין ילדים. הודיתי גם עם כל הדברים שהספקתי לעשות בזמן הזה, כמו פיתוח קריירה, לימודים וקורסים, טיולים, פיתוח וקידום כשרון הכתיבה שלי, ועוד הרבה... לא חסר על מה להודות.

"אני ממליצה לכל מי שהיא מעוכבת ילדים שתתחזק באמונה, טהרת המשפחה וצניעות. גם אמירת תהלים מדי יום, מוחקת את כל הקטרוגים שיש עלינו. הלימוד בספר 'שעריו בתודה' של הרב ארוש, מאוד עזר לי להתבונן על החיים קצת אחרת, ולהבין שהקב"ה לא חייב לנו כלום, וצריך להגיד תודה על כל מה שיש, וגם על מה שאין".

בנוסף, במשך שנה שלימה, העבירה ליאת שיעורי טהרה מוקלטים דרך הווטסאפ ל-250 נשים. "פשוט הקלטתי את עצמי לשיעור שבועי של 30 דקות, והקראתי הלכות טהרה מספר טהרה שיש לי בבית. הסברתי את ההלכה על פי מה שכתוב בספר, ובסוף חתמתי עם סיפור ישועה בנושא וחשיבות מצוות טהרת המשפחה. אני מאמינה שחיזוק הרבים הזה היה אחד ה'זרזים' לישועה שלי, וגם של נשים אחרות. בשיעור ה-14 כבר הייתי בהריון. אני לא מאלה שמנפנפות במה שהן עושות, בטח לא כשמדובר בתרומות - אבל אני חושבת שדבר נוסף שממש קירב את הישועה שלי הוא תרומה בסך 52 ₪ כמניין בן, למחלקה למניעת הפלות אמ"א, בהידברות. מי כמוני מבינה את החשיבות של העשייה הזו, אחרי כל מה שעברתי. אני שמחה שזכיתי לקחת בה חלק, ולו הקטן ביותר".

תגיות:צניעותפוריותכיסוי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה