חדשות בעולם

100 מיליון איש צפו: העימות הראשון בין טראמפ וקלינטון

הלילה נערך העימות הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארה"ב. העימותים המילוליים בפנים הכתבה

הילרי קלינטון ודונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)הילרי קלינטון ודונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

העימות הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, נערך הלילה (שלישי) באוניברסיטת הופסטרה בלונג איילנד, ניו יורק.

כבר יממה לפני העימות נחסמו הכבישים המובילים לקמפוס האוניברסיטה, ורק בעלי אישורים הורשו לעבור את המחסומים, לאחר שעברו בדיקות ביטחוניות קפדניות במיוחד.

אלפי עיתונאים מרחבי העולם הגיעו כדי לסקר את האירוע. העיתונאים התכנסו במרכז תקשורת ענק שהוקם בסמוך לאולם שבו מתרחש העימות. במקום זה התמקמו גם עמדות השידור של הרשתות המובילות בארצות הברית.

במהלך העימות, נדרשו המועמדים לענות על שאלות בעניינים שעל סדר היום האמריקני. תשובותיהם, תנועות הגוף והבעות הפנים עשויות להוות כלי נוסף בידי ציבור המצביעים.

העימות נמשך 90 דקות, ו- 100 מיליון בני אדם ברחבי העולם צפו כיצד כל אחד מהמועמדים מנסים לשכנע את האמריקנים כי הוא או היא מתאימים ביותר לתפקיד הנכסף: הנשיא הבא או הנשיאה הבאה של ארצות הברית.

בתחילת העימות, אמר טראמפ: "אנחנו חייבים לדון מחדש בהסכמי הסחר שלנו, ולהפסיק ממדינות לגנוב לחברות שלנו מקומות עבודה. מקומות העבודה שלנו בורחים מהמדינה, הם עוברים למקסיקו, אנחנו מאבדים עבודות טובות".

קלינטון השיבה, "מומחים אומרים שתכנית המיסים שלו (של טראמפ) תגדיל את החובות של המדינה ונאבד מקומות עבודה. על פי התכנית שלי יהיו יותר מקומות עבודה. אני נחושה להניע קדימה את הכלכלה".

טראמפ טען שקלינטון משנה את דעותיה בעקבות הקמפיין שלו. "אין לך תכנית", אמר לה טראמפ. "בטח שיש!", ענתה קלינטון, "זה בספר שלי, אתה מוזמן לרכוש".

"את מתכננת להגדיל מיסים", אמר טראמפ, "חברות חדשות לא יכולות לקום ואחרות נופלות. את הולכת להעלות מיסים ואני הולך להוריד אותם".

קלינטון הציעה לקהל לגשת לאתר האינטרנט שלה כדי לראות את 'בודק העובדות' שיש שם. על כך השיב טראמפ בציניות: "שילכו לאתר לראות איך את תלחמי בדעא"ש".

כתגובה, אמרה קלינטון: "נשמע שאתה מאשים אותי בהתכוננות לעימות. זה נכון, התכוננתי לעימות ולא רק לעימות - אתה יודע למה התכוננתי? להיות נשיאה ואני חושבת שזה דבר טוב".

המנחה ביקש מטראמפ להסביר מה קורה עם דיווח העניינים הכספיים שלו. טראמפ השיב כי העניין בטיפול, והוסיף לציין כי שהעסק שלו מצליח. "יש לנו מצב במדינה הזאת שצריך לטפל בה, אשחרר את כל דיווחי המס שלי כשהיא תשחרר את כל 33 אלף המיילים שלה (של קלינטון) שהיא מחקה"

קלינטון תקפה את טראמפ על כך שהוא מסרב לשחרר את דיווחי המס שלו. "במשך 40 שנים כל המועמדים שחררו לפרסום את דיווחי המס שלהם. וצריך לשאול את עצמכם מדוע הוא (טראמפ) לא משחרר את הדיווחים - אולי הוא לא עשיר כפי שהוא אומר, אולי הוא לא נדבן כפי שהוא אומר, אולי הוא לא רוצה שנדע שהוא לא שילם מס פדרלי בכלל, חוץ ממה ששילם בעסקי הקזינו. אני חושבת שהוא לא מתלהב שכל המדינה תראה, יש לו משהו שהוא רוצה להסתיר. זה דבר שמגיע לאזרחי ארה"ב לראות, יש משהו שהוא מסתיר", אמרה.

בהתייחסה לפרשת המיילים, אשר בה שלחה קלינטון שלחה לפחות ארבעה מיילים סודיים מחשבון הדואר הפרטי שלה, אמרה קלינטון: "טעיתי כשהשתמשתי במייל פרטי, ולא הייתי חוזרת על זה". טראמפ השיב: "זו לא טעות. זה היה במכוון".

טראמפ המשיך להתקיף. "יותר מארבעת אלפים איש נהרגו בשיקגו מאז כניסת אובמה לתפקידו", אמר בהתייחסו למצב הפשיעה בצל אירועי הירי האחרונים. "צריך לעצור ולמשש חשודים ברחובות".

קלינטון האשימה את טרמאפ בכך שיזם את מתקפת הסייבר הרוסית. "הופתעתי כשדולנד הזמין את פוטין לפרוץ למחשבים אמריקנים. זה מאוד מדאיג שהוא רוצה להיות מפקד הצבא".

"אנו עובדים עם הידידים שלנו במזרח התיכון", המשיכה לציין את ההבדלים. "רבים מהם מוסלמים שדונלד מעליב...על ארצות הברית לעבוד יחד עם קהילות מוסלמיות בבית ובחוץ לארץ, ולא להרחיק אותן".

בתגובה האשים המועמד הרפובליקני את המפלגות הדמוקרטיות: "עבדתם עם המזרח התיכון שנים רבות, והוא עדיין בבלגן מוחלט".

בהתייחסו לדאעש, אמר טראמפ: "דאעש מביסים אותנו במגרש הביתי שלנו, באינטרנט". קלינטון הגיבה כי "על ארצות הברית להתמקד בחיסול ההנהגה של דאעש".

צפויים שני עימותים נוספים, עד לבחירות שייערכו בעוד ארבעים יום.

תגיות:הילרי קלינטוןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה