חדשות בארץ

ההופעה בוטלה והפכה לטקס אמירת סליחות

ההסתה החילונית הצליחה: המופע 'מרימים לכיפור' בוטל בשל טענות על הדרת נשים. ברגע האחרון הוחלט כי הוא יהפוך לטקס אמירת סליחות

חלק מהזמרים שהיו אמורים להופיע (צילום: פלאש 90)חלק מהזמרים שהיו אמורים להופיע (צילום: פלאש 90)
אא

'מרימים לכיפור' – האירוע המוזיקלי שהיה אמור להתקיים בכיכר רבין בתל אביב, כהכנה ליום הכיפורים, בוטל הערב, בעקבות מחאה שעוררו גופים שונים שביקשו לחייב הופעה של זמרות במקום.

מלכתחילה תוכנן האירוע כערב שירי נשמה, בהשתתפות זמרים דתיים ומתחזקים, כמו אביתר בנאי, שולי רנד, חנן בן ארי, ישי ריבו, שלומי שבת, שלומי שבן וישראל גוריון, אלא שהתוכניות השתנו בשל כתבה שפורסמה בעיתון 'הארץ'. הכתבה חשפה כי באירוע לא ישתתפו זמרות נשים אלא רק זמרים גברים, ובעקבות כך תקפו חברות כנסת ממפלגות השמאל והמרכז את עיריית תל אביב שהחליטה לאפשר את קיום ההופעה. לטענתן, מדובר בהדרת נשים, והן גם טענו כי על האמנים לסרב לתת יד לתופעה ולבטל את השתתפותם באירוע. גם חלק מהגופים שנטלו על האירוע חסות שקלו לבטל זאת.

מצד שני, אמר אחד הזמרים שהיו אמורים לקחת חלק במופע ל'הארץ': "מי שמממן את האירוע הזה הוא אדם דתי ויש לו את השיקולים שלו. פלורליזם צריך לבוא לכל הכיוונים. קיימת בי היכולת להכיל גם את הציבור הדתי. אין בי רצון לשנות סדרי עולם".

אלא שבעקבות הלחץ שהופעל פרסמו בשעות האחרונות המארגנים בעמוד הפייסבוק שלהם את ההודעה הבאה: "בעקבות הסערה הציבורית שפרצה ובשל הרצון להיות קשובים לקהל ולחזק את אחדות העם, אנו מודיעים על ביטול ההופעה 'מרימים לכיפור' במתכונת כפי שפורסמה. במקומה נקיים בכיכר רבין עצרת אמירת סליחות לקראת יום הכיפורים, בה ישולבו אומנים המתאימים לאופיו המעודכן של האירוע. אנו מזמינים את עם ישראל להגיע בהמוניו, להתפלל ולשיר יחד את הסליחות הקבועות ליום זה, ונאחל יחד שנה טובה באהבה לכל אחת ואחד מעם ישראל".

תגיות:הדרת נשיםיום הכיפוריםמופע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה