חדשות בארץ

אמו של נתנאל עראמי ז"ל יוצאת למאבק: "על הלנת המת, אני לא מוכנה לעבור בשתיקה"

מחר (ו') יפקדו בני משפחתו של נתנאל רואי עראמי הי"ד את בית העלמין בפתח תקווה, במלאת שנתיים לפיגוע הסנפלינג הטראגי שבו נהרג. אמו של נתנאל רואי ז"ל, מרים, החליטה להרים את הכפפה ולצאת למאבק על הצדק - שבסופו, כך היא מקווה, יינתנו לה כל התשובות

נתנאל עראמי ז"ל הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)נתנאל עראמי ז"ל הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

במלאת שנתיים לפיגוע הסנפלינג הטראגי שבו נהרג, יפקדו מחר (ו') בני משפחתו של נתנאל רואי עראמי הי"ד את בית העלמין בפתח תקווה, שם תתקיים האזכרה. כזכור, נתנאל צנח היישר אל מותו כאשר הערבים שעבדו עמו על בניין המגורים הגבוה, חתכו את הכבל אליו היה מחובר.  הוא אמנם הוגדר כחלל טרור, אך רוצחיו עדיין חופשיים וזה מה שמביא את אמו מרים - להרים את הכפפה, ולצאת למאבק שבסופו, כך היא מקווה - תקבל תשובות מדויקות.

"לאחר בדיקות וחקירות שערכתי, אני יודעת לומר בוודאות שלא מצליחים להגיע לרוצחים, רק בגלל שההתנהלות של המשטרה במקום הייתה שלומיאלית. השוטרים שהגיעו לזירה לא תיחמו את האזור, ואפשרו לכל העובדים הערבים לעזוב את המקום, ומחלקם אפילו דרשו ללכת", אומרת מרים, שבשנתיים האחרונות ביצעה חקירה משלה כדי להגיע לתשובות ברורות יותר אודות הרצח.

"גם אם חשבו בגלל הדיווח הראשוני שזו תאונת עבודה, עדיין חייבים לסגור את האתר עד שמבררים מה קרה, אבל השוטרים החליטו שזו תאונת עבודה ושטויות, עוד פועל בניין נפל. אם המשטרה הייתה מתנהלת נכון, הרוצחים היו מאחורי סורג ובריח, אין לי ספק בכך".

לדברי המשפחה, הכאב הגדול ביותר שמלווה אותה מהרגע הראשון שגילו על הכבל הקרוע, שמערכת הביטחון ידעה מיד שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, אך סירבה להודות בזה לפני הציבור או ליידע בכך את המשפחה. "המשפחה יודעת להגיד היום שכשכוחות הביטחון הגיעו, מיד היה ברור שזה פיגוע. אז למה לא נתנו לנו לקבור את נתנאל כנפגע טרור? למה עיכבו את הקבורה, והיינו צריכים לרוץ לבית המשפטר? על הדברים האלה של הלנת המת, אני לא אעבור בשתיקה.

"אני רוצה לקבל תשובות, למה הבן שלי לא קיבל את הכבוד המגיע לו, כמו כל נפגע טרור? למה הייתי צריכה לגלות דרך האינטרנט שהבן שלי נרצח, והמשטרה לא הגיעה אלינו לעדכן מיד, אלא רק לאחר שח"כ סטרוק צעקה על השר אהרונוביץ' באמצע השבעה? למה מתנהגים ככה למשפחה? למה יש צו איסור פרסום ולמה לא מרשים לנו לדבר על זה?".

עראמי גורסת כי השתלשלות האירועים נגרמה בשל העובדה שהמשטרה לא רצתה לעורר מהומה רבתי סביב האירוע, וניסתה להעלים מעיני הציבור את הנושא הבטחוני. "כנראה לא התאים להם שבגלל שאיזה תימני נפל הם יהפכו עולמות", היא מזדעקת. "הם אמרו: 'נחליק תאונת עבודה, ונמרח את המשפחה ושלום'. כמה שלא הייתי בהכרה עם כל האבל, ידעתי מה אני מדברת ונלחמתי. אבל היום, למרות שהאובדן נהיה רק יותר קשה, אני מתחילה לתחקר את כל מה שקרה ולדרוש תשובות".

האם מספרת על פגישתה עם שר הפנים, שבמהלכה פנתה ואמרה לו כי "המאבק לא רק בשבילנו, אלא כדי שהדבר לא יקרה לאנשים אחרים", ולסיום אף הוסיפה: "אנחנו יהודים מאמינים, ואני בוטחת בקב"ה ולא במשטרה. ואני בטוחה שכל מי שפגע בנתנאל ובנו, יתנו את הדין".

תגיות:נתנאל עראמיפיגועסנפלינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה