פרשת כי תבוא

הטור המאויר לפרשת כי תבוא: טובל ואקמול בידו

אני נכנס פנימה לקניון, והולך בתוך עולם חדש שנפתח לעיניי, מסונוור לגמרי. הכיפה מתחילה להחליק לי מהראש, היא כבר מרגישה שהיא לא קשורה לכאן

(איור: הרב עמית יעקוביצקי)(איור: הרב עמית יעקוביצקי)
אא

כל כך מפתה. אני רק אעבור דרך הקניון לקנות משהו בבית המרקחת, הרי חייבים אקמול בבית. נו, מה כבר יכול לקרות, קפיצה קטנה לבית המרקחת ומיד אני יוצא, מבטיח! (בלי נדר).

מתקרב בהליכה מהירה לקניון החדש שרק נפתח לפני כמה ימים, איזה פאר, איזה עיצוב, וואו! אני מתקרב לדלת האוטומטית, מרחוק זה נראה כאילו היא בולעת את האנשים אחד אחד פנימה, פותחת את הפה ושוב סוגרת... איזה פחד, אפשר עוד להתחמק. אבל אני לא מוותר, יש לי משימה חשובה - לקנות אקמול!

אני נכנס פנימה והולך בתוך עולם חדש שנפתח לעיניי, מסונוור לגמרי, הכיפה מתחילה להחליק לי מהראש, היא כבר מרגישה שהיא לא קשורה לכאן. מחזיק אותה חזק וממשיך במשימה בדבקות, איפה בית המרקחת? שואל את עצמי.

אני מתחיל להתהלך בכבדות, האוויר נהיה דליל מאוד, ואז אני תופס את עצמי, "ה' ירחם! מה אני עושה פה? איך הגעתי הנה?" לפתע אני קולט משמאלי חלון ראווה גדול עם מסכי פלזמה ענקיים באורך של 3 מ'. ומי מופיע בכל המסכים מכל צדדיו ובמלוא הדרו? אבאל'ה זה אני! ישנה מצלמה בחנות המופנית כלפי חוץ ומצלמת את האנשים שעוברים. המצלמה נתקעה עלי. רואים אותי מכל הכיוונים. אין לי לאן לברוח, תפסו אותי על חם! נזכרתי שבעולם הבא יראו לי בסרט את כל החיים שלי. לרגע עצרתי לחשוב- אולי אני עובר כרגע מוות קליני?

התחלתי לקבל סחרחורת, רוצה לברוח... אני מתחיל לרוץ, מרגיש שרודפים אחרי מלאכי חבלה, פושע, פושע! אני באמת פושע... נזכרתי שכתוב שכל מי שעובר במקום פרוץ ויכול לעבור במקום לא פרוץ ולהימנע, נקרא פושע! אשמנו, בגדנו... אני עושה וידוי תוך כדי ריצה... רואה את הדלת מרחוק, רק רוצה להיפלט משם לחוף מבטחים, כבר כמעט הגעתי, אני קולט שליד היציאה מה יש? בית מרקחת. לא יאומן שאני מתלבט, מה להיכנס? כבר חזרתי בתשובה! זה יהיה בגדר "טובל ואקמול בידו". עוצם עיניים וממשיך לרוץ... ופתאום בום, חושך, נתקעתי בדלת של הקניון. מסתבר ששם אין דלת אוטומטית, זו דלת מסתובבת!

השומר הושיב אותי בצד ושאל אם הכל בסדר.

 "כן, רק כואב לי הראש...", מלמלתי.

 "חכה רגע, אני כבר חוזר".

 הוא מגיע. "יש לך מזל, בדיוק כאן יש את בית המרקחת. קח, קניתי לך אקמול".

 אני מסתכל למעלה, עוצם את העיניים ואומר: "אבא, אני אוהב אותך".

* * *

השורה התחתונה: "יתן ה' את אויבך הקמים עליך נגפים לפניך בדרך, אחד יצאו אילך ובשבעה דרכים ינוסו למפניך..."

כתוב בזוהר הקדוש שאין שונא יותר גדול לאדם מהיצר הרע "צופה רשעה לצדיק ומבקש להמיתו". שע"י העבירות שעושה האדם בפיתוי היצר הרע, הוא מתחזק ומשתלט עליו ואז יש לו כוח לעלות ולקטרג עליו. אבל אם חוזר בתשובה מכל שבע תועבותיו שנעשו ע"י שבע איברים, שבהם אדם עושה את כל העבירות (אוזניים, עיניים, חוטם, פה, ידיים, רגלים והראש) - היצר הרע נס מפניו, והוא שב להיות נקי לעבודתו יתברך.

תגיות:פרשת כי תבואהטור המאויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה