חדשות בארץ

מחפשים מבצעים לראש השנה? לא תמצאו

חיפשתם את ההנחות הגדולות על המדפים? את העופות בשקל ואת הדגים המוזלים? לא תמצאו. השנה הכל יקר ברשתות השיווק, ויש לכך גם סיבה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

ערב ראש השנה כבר כאן, הצרכנים צובאים על רשתות המזון, אך בשונה מכל שנה, בה היה ניתן לראות את מבצעי החג ברשתות השיווק, כבר חודש לפני תקופת החגים, מסתבר שהשנה המבצעים כמעט אינם נראים.

גם המבצעים שקיימים הם בסגנון פילה סלמון טרי ב-89.90 שקל לק"ג במקום ב-100 שקלים לק"ג, אבל אין הנחות שוברות שיאים כמו שהיה בעבר.

לא מעט מהצרכנים סבורים שאחד הדברים שמשפיעים על כך הוא קריסתה של רשת מגה, והפחתת התחרות בענף, אך דווקא בכתבה שהופיעה בגלובס, אשר ניסתה לחקור את התופעה צוטט אורי קילשטיין, סמנכ"ל הסחר של שופרסל כשהוא טוען: "זה לא שאמרנו לעצמנו 'אין את מגה, אז נעלמה מחירים'", ולדבריו הסיבות לכך שאין הנחות דרסטיות הן אחרות: "ראשית, לא רואים את המבצעים המטורפים שהיו על העופות בשל המחסור שהיה בשבוע האחרון, ולכן אין מבצעי עוף ב-7.9 שקלים וב-9.9 שקלים. שנית, יש מחסור בדגים מקומיים בגלל עיד אל-אדחא שחל בשבוע שעבר. שלישית, המכסות שניתנו בחג בעבר, כמו פטור מלא על יבוא אמנון בפסח, ניתנו רק באופן חלקי. הפטור ממכס על שמן הזית, למשל, לא חוזר".

סיבה נוספת שצוינה בגלובס היא שהקניות בערבי חגים, ובעיקר בערב ראש השנה, מאופיינות במימושים גבוהים של תווי קנייה, שהפכו למתנת החג הנפוצה ברוב מקומות העבודה בישראל. אלא שבראש השנה הנוכחי, בניגוד לחג אשתקד, שופרסל היא השחקנית הכמעט בלעדית בשוק הזה, המגלגל לפי הערכות 2.5 מיליארד שקל בשנה. השליטה של שופרסל בשוק תווי הקנייה מבטיחה לה בפועל מכירות גבוהות לראש השנה, ובמידה מסוימת היא אף מייתרת את הצורך של הרשת במבצעים אגרסיביים למשיכת לקוחות.

תגיות:הנחותחגיםמבצעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה